BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét tárgyal a KLM

Újra felvette a kapcsolatot a légiszövetségi előkészületekről a KLM és az Alitalia, de az SAirGroup is inkább valamely szövetség tagjaként látná a Swissairt, mint eladná akár egy kis üzletágát is. A Lufthansa múlt évi kihasználtsági mutatói jelentősen javultak, az Austrian Airlines pedig kilenchavi vesztesége dacára nyereséget remél 2000-re, és szeretné megerősíteni a Star Alliance-ban betöltött helyét.

Több hónapos szünet után ismét tárgyalásokat kezdeményezett a holland KLM légitársaság az Alitaliával -- szivárogtatták ki olasz, s erősítették meg holland kormánykörökből. (A két társaság viszont egyaránt cáfolta a hírt. A forrás szerint a felek egy lehetséges légiszövetségről egyeztetnek, ám az egyelőre partner nélküli Alitalia inkább egy kereskedelmi megállapodást ütne nyélbe az Air France-szal és egy iparit a Swissairrel.
A KLM múlt áprilisban hátrált ki az Alitaliával formált szövetségből a milánói új Malpensa repülőtérrel kapcsolatos problémák miatt. (A külföldi légitársaságok és az olasz kormány vitája késleltette az 53 százalékban állami tulajdonú olasz légitársaság privatizációját.) Később egy új kormányrendelet átcsoportosította a vitatott járatokat Malpensa és Milánó kisebb, Linate repülőtere között.
A svájci SAirGroup támogathatja, hogy a Swissair partnerkapcsolatokat létesítsen, de nem adja el -- közölte a cég elnöke és megbízott vezérigazgatója. Eric Honegger szerint egy nagy globális szövetséghez való csatlakozás alternatívája lehet a Swissair vezette 11 tagú Qualiflyer-szövetségnek.
Az SAirGroup január 23-án jelentette be, hogy a légi üzletágban már nem tervez új beruházásokat, s hogy a belga Sabena maradt légistratégiája egyetlen fő összetevője. Honegger a múlt hét keddjén vette át a távozó Philippe Bruggisser vezérigazgató helyét, arra az időre, amíg nem találnak a posztra megfelelő vezetőt. Honegger szerint az európai légiszállítás ugyanolyan konszolidáció előtt áll, amilyenen az amerikai már átesett. (Az USA-ban 1978-ban még 16 nagy légitársaság működött, tavaly már csak 6. Igaz ugyan, hogy az európai légipiacot nemzetek szerinti feldarabolódás is jellemzi, szemben az amerikaival.)
Mint emlékeztett, Bruggisser terjeszkedési stratégiájában számos, a légi utazáshoz kapcsolódó tevékenység szerepelt -- ezekből származott a csoport forgalmának a fele és üzleti nyereségének kétharmada. Honegger ezért "nem szeretné elképzelni sem", hogy cége kizárólag a repülésből akarjon megélni. Mint hangsúlyozta, az SairGroup -- feltételezésekkel ellentétben -- semmiképpen nem akarja a repüléshez kapcsolódó üzletágait eladni, hogy a bevételekből finanszírozza a fő tevékenységet. A csoport várhatóan március 12-én teszi közzé új stratégiáját és tavalyi eredményeit, az elemzők veszteséget jósolnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.