BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Júliustól indul a termelés Sárváron

Július elsejétől indul be a Microsoft szórakoztatóelektronikai fejlesztésének, az Xbox nevet viselő videojáték-konzolnak a gyártása a Flextronics sárvári üzemében. A technológiai jellegű beruházás további több mint 200 hazai beszállító számára is piacot jelent -- tudta meg a Világgazdaság Vityi Pétertől, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatójától.

A Microsoft, mint már a múlt év nyarán megírtuk, a Flextronicsra bízta a termék gyártását. Ez utóbbi szingapúri székhelyű cég pedig egyik helyszínül Magyarországot választotta. A legújabb információk szerint a Flextronics júliusban kezdhet hozzá a sorozatgyártáshoz, amelyre az itteni számos telephely közül a késztermékek előállítására leginkább alkalmas sárvári üzemben kerül sor. A más cégek megbízásából jelenleg itt összeszerelt egyéb termékek gyártósorai Kelet-Magyarországra, a cég nyíregyházi üzemébe kerülnek át.
A játékkonzolból annak felfutása után évi tízmilliárd dolláros árbevételt remél a Microsoft. Magyarországon a termékek hozzávetőlegesen egyharmada -- évi 6-10 millió darab -- készül majd, elsősorban a japán piacra.
A gyártástechnológiainak minősülő dunántúli beruházás, mivel itt nem új üzem építéséről, hanem új gyártósorok és technológia telepítéséről van szó, az elképzelések szerint az évi több milliárd dolláros exportbevétel és a több ezer fős foglalkoztatás mellett több mint kétszáz hazai beszállítónak is komoly megrendelést jelent a következő évekre -- emelte ki Vityi Péter.
Napokon belül megkezdődik az amerikai szoftveróriás konzoljának mintegy félmilliárd dollárt felemésztő reklámkampánya -- számolt be a Financial Times.
Ez azt is jelzi, hogy a társaság elérkezettnek látja az időt arra, hogy betörjön a videojátékok piacára. A reklámhadjáratra gyakorlatilag egy évet szánnak, a cég ugyanis a napokban megerősítette: a játék Észak-Amerikában és Japánban 2001 őszén kerül a boltokba. Az előzetesen jelzett óriási igény miatt kezdetben az összes kapacitását erre a két kulcsfontosságú piacra koncentrálja. Ennek megfelelően az európai bevezetés a korábban jelzett 2001 karácsonya helyett csak 2002 elejére várható.
A szoftveróriás nagy erőkkel készül a videojáték-piacra, amelyet jelenleg a Sony vezet: a japán társaság PlayStation nevű gépéből eddig közel 70 milliót adott el. Az Xbox, a PlayStation második generációjához hasonlóan, sokféle interaktív és internetes szolgáltatás fogadására lesz alkalmas, a gyártók pedig ezektől remélik jövőbeni bevételeiket.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.