A Magyar Suzuki Rt. többségi tulajdonosa arra készül, hogy megnégyszerezzék a társaság alaptőkéjét a január 29-én tartandó rendkívüli közgyűlésen. A tervek szerint a Suzuki Motor Corp. egymagában is felemeli 62 milliárd forinttal a Magyar Suzuki jelenleg 19,854 milliárd forintos alaptőkéjét, ha a tulajdonostársak nem kívánnak részt venni a tőkeemelésben.
A japán anyacég az esztergomi társaság 88,56 százalékával rendelkezik. Rajta kívül az Itochu kereskedőház tulajdonában 10,14, magyar vállalatok és bankok kezében pedig 1,3 százalék van.
Amint azt Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki pr-vezetője lapunknak elmondta, a tőkeemelés egy részéből a rövid és hosszú távú hitelállományát rendezi a részvénytársaság, a fennmaradó összeget pedig a gyártókapacitás bővítésére és a minőségfejlesztésre fordítják. A kapacitásbővítés egy új modell gyártásba állításának lehetőségét is megteremtheti, de erre vonatkozó konkrét elképzelések még nem születtek. Arról nem is beszélve, hogy egyelőre szó sincs a Swift gyártásának leállításáról, hiszen ez a modell a magyar piacon igen nagy keresettségnek örvend.
A Magyar Suzuki tavaly 77 594 autót értékesített bel- és külföldön, míg 1999-ben csupán 67 472-t. Az export jelentősen megemelkedett: az 1999-es 35 546-ról 49 522-re, amelyből 27 145 volt a március óta piacon lévő Wagon R+ modell. Az autó iránti külföldi érdeklődés miatt Magyarországra kevesebb kocsi jutott a korábbinál. Amíg tavalyelőtt 31 926, addig az elmúlt évben csupán 28 072 autót szállított ki az rt. a márkakereskedőknek. A tervek szerint az idén 23 ezer Swiftet és 7 ezer Wagon R+-t értékesítenek a magyar piacon. Ez utóbbi majdnem kétszerese a 2000-es eladásnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.