Az Auchan februártól kezdi a dunakeszi hipermarket építését, a következő 5 évben pedig a budaörsi és soroksári hipermarket mellett további 16, 10--40 hektáron elterülő kereskedelmi központot épít.
Jean Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója tegnapi tájékoztatóján elmondta, hogy a 2. számú út és az M0-ás körgyűrű találkozásánál épülő Dunakeszi Auchan Kereskedelmi Központ (DKK) épületének alapterülete 44 500 négyzetméter lesz, amelyből a hipermarket eladótere 19 600, a 100 boltból álló üzletsoré pedig 8 ezer négyzetmétert tesz ki. Az üzlethelyiségek ötéves szerződéssel való bérbeadását az Auchan közösen végzi a Healey & Baker nemzetközi ingatlan-tanácsadó céggel. A 30--150 négyzetméteres boltok átlagos bérleti díja 30 márka havonta és négyzetméterenként.
(Az építkezés helyszínén a közelmúltban a Budapesti Történeti Múzeum végzett régészeti feltárást 6 hektáron. Az újkőkor középső szakaszától a késő bronzkorig terjedő időszakból származó 2600 tárgy között egyedülálló leletek is felszínre kerültek, amelyeket egy Dunakeszin létesítendő múzeumban fognak kiállítani.)
A cég 16 milliárd forintot fektet a DKK építésébe és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztésekbe, ezzel magyarországi befektetései meghaladják az évi 30 milliárd forintot. A tervek szerint 2002 végéig még 3-4, barkács-, sport- és textilruházati áruház nyílik a hipermarket szomszédságában, s ugyanezt a koncepciót valósítják meg az első vidéki egységnél is Székesfehérváron.
Az ügyvezető igazgató a forgalmi adatokról arra hivatkozva nem beszélt, hogy a négy évtizedes Auchan nem tőzsdei cég (88 százalékban az alapító Mulliez család tulajdonában van), s azt sem közölte, mikor kezdődik a vidéki terjeszkedés, amelynek célterülete elsőként a Dunántúl. Azt azonban lapunk kérdésére elmondta, hogy az elmúlt évre tervezett óbudai Auchant 2002-re szeretnék felépíteni. Mint hozzáfűzte, egy-egy ilyen beruházást 40-50 éves távlatban gondolkodva valósítanak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.