Parkjaiba menekül a rajzfilmbirodalom
A Go.com internetes portál felszámolásával a Disney követi azon médiaóriásokat, amelyek a gyenge on-line reklámpiac miatt sorra szigorú költségcsökkentő lépéseket hajtottak végre világhálós vállalkozásaiknál. A Rupert Murdoch tulajdonában álló sajtócsoportnál például több száz fős létszámcsökkentést határoztak el.
A Go.com felszámolásával 400 embertől válik meg az amerikai szórakoztatóipari vállalatcsoport. A Go.com portál a tavalyi évben közel 400 millió dolláros veszteséget produkált, s elemzők szerint ebben az esztendőben is legalább 100 milliós mínuszra volt kilátás -- derül ki a Reuters jelentéséből.
Ilyen előzmények után a Disney lépése nem különösebben lepte meg az elemzőket, bár voltak, akiket meglepett, hogy épp a saját internetes felületeinek könnyebb elérése érdekében kifejlesztett portált számolják fel. Megfigyelők emlékeztettek rá, hogy a portál látogatottsága az elmúlt másfél évben mindössze 20 százalékkal emelkedett, szemben az ugyancsak a Disney-csoporthoz tartozó, ugyancsak on-line vállalkozás ESPN, vagy ABCNEWS.commal, amelyek "nézettsége" 50-75 százalékkal emelkedett. Az igazsághoz tartozik, hogy miközben a Go.com eredetileg az America Online, vagy a Yahoo! Inc. versenytársaként jött létre, a Disney az elmúlt évben inkább a szórakoztató tartalmú internetes oldalakra koncentrált.


