A Go.com internetes portál felszámolásával a Disney követi azon médiaóriásokat, amelyek a gyenge on-line reklámpiac miatt sorra szigorú költségcsökkentő lépéseket hajtottak végre világhálós vállalkozásaiknál. A Rupert Murdoch tulajdonában álló sajtócsoportnál például több száz fős létszámcsökkentést határoztak el.
A Go.com felszámolásával 400 embertől válik meg az amerikai szórakoztatóipari vállalatcsoport. A Go.com portál a tavalyi évben közel 400 millió dolláros veszteséget produkált, s elemzők szerint ebben az esztendőben is legalább 100 milliós mínuszra volt kilátás -- derül ki a Reuters jelentéséből.
Ilyen előzmények után a Disney lépése nem különösebben lepte meg az elemzőket, bár voltak, akiket meglepett, hogy épp a saját internetes felületeinek könnyebb elérése érdekében kifejlesztett portált számolják fel. Megfigyelők emlékeztettek rá, hogy a portál látogatottsága az elmúlt másfél évben mindössze 20 százalékkal emelkedett, szemben az ugyancsak a Disney-csoporthoz tartozó, ugyancsak on-line vállalkozás ESPN, vagy ABCNEWS.commal, amelyek "nézettsége" 50-75 százalékkal emelkedett. Az igazsághoz tartozik, hogy miközben a Go.com eredetileg az America Online, vagy a Yahoo! Inc. versenytársaként jött létre, a Disney az elmúlt évben inkább a szórakoztató tartalmú internetes oldalakra koncentrált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.