BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áremelések és átsorolások

A hivatalos infláció 9,8 százalékánál lényegesen erősebben, egyes szolgáltási csomagoknál 25-30 százalékkal emelkedtek az idén a kábeltévék előfizetési díjai, a szolgáltatók ugyanakkor változtatásokat hajtottak végre az egyes promramcsomagok összetételében is. Az árváltozások egy része a Gazdasági Versenyhivatal elé került.

A főként Budapesten egyre terjeszkedő Matáv Kábel Tv az újdonság Viasatot az idén a legkisebb mértékben felemelt árú II. csomagjába sorolta. Ez Budapesten 25, Békéscsabán például 20 csatornát tartalmaz. Ezzel egy időben azonban a mind népszerűbb Spektrum a II. csomagból átkerült a most 19 százalékkal többért hozzáférhető (a Discovery Channelt, a Minimaxot és a National Geographicot is tartalmazó) III. díjcsomagba, amelynek ára Budapesten 2200, Békéscsabán pedig 2450 forint. A legnagyobb mértékben, mintegy 20 százalékkal az HBO drágult: Budapesten ehhez a csatornához havi 2650, Békéscsabán pedig 2400 forintért juthatnak az előfizetők. Változatlan maradt viszont az I. programcsomag fogyasztói ára és összetétele: a nézők az idén is havi 489 forintért juthatnak az M 1, M 2 és Duna Tv mellett egy vagy több egyéb kisebb csatorna adásaihoz.
A legnagyobb szolgáltató UPC árai ugyancsak az inflációt meghaladóan emelkedtek. A legnagyobb mértékben a budapesti szociális csomag három csatornája mellett további 19 elérését biztosító alapcsomag drágult mintegy 30 százalékkal, a tavalyi havi 1150 forintról 1500-ra. Ugyanakkor a Debrecenben 36, Székesfehérváron 31 csatornát (köztük mindkét városban a National Geographicot, a CNN-t, az Animal Planetet, de Debrecenben például a BBC-t is) magában foglaló komfortcsomag havi előfizetése 19 százalékkal lett magasabb, ezt azonban a korábbinál kedvezőbb választék (például a Spektrum átsorolása) részben ellensúlyozza. Az extracsomag 24 százalékkal drágult, ennek budapesti megfelelője, a bővített csomag "csak" 13 százalékkal.
Rajki Annamária, a Matáv Kábel Tv üzletfejlesztési és kommunikációs igazgatója a jelentős díjemelést elsősorban a cég intenzív fejlesztéseinek költségeivel indokolta. A UPC kommunikációs igazgatója, Hagymásy András inkább a műsor- és szerzői díjak nagyarányú növekedésével, illetve a forintban jelentkező bevételek és dollárban számolt kiadások árfolyamveszteségével támasztotta alá cége árpolitikáját. A Világgazdaság értesülése szerint a Gazdasági Versenyhivatal a tavalyihoz hasonlóan most is vizsgálja a kábel-előfizetési díjak emelését, állásfoglalására azonban még néhány hónapig várni kell.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.