BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átszervezés a holland UPC-nél

Stratégiai előnyöket és nemzetközi együttműködéseinek kiszélesítését is várja a holland UPC a cég internetes és műsorszolgáltató üzletágait ezentúl UPC Media néven egységes keretben működtető új vállalkozásától.

Egyesített irányítás alatt önálló tartalomszolgáltató médiavállalkozásba szervezi internet-hozzáférést, valamint internetes és televíziós tartalomszolgáltatást kínáló üzletágait a 17 európai országban és Izraelben aktív United Pan-Europe Communications (UPC).
Marc Schneider, a UPC vezérigazgatója a változást az internet és a televíziózás közötti közeledés látványos felgyorsulásával magyarázta, ami nemcsak lehetővé, de szükségessé is teszi a két terület üzleti összekapcsolását. A jelenleg 6,5 millió kábeltévé-előfizetővel rendelkező UPC elnöke, John Riordan szerint a Chello névvel fémjelzett internetes szolgáltatóprofiloknak, valamint a tévéműsorok gyártásának és forgalmazásának szervezeti összekapcsolása masszív alapot teremthet a gyors európai növekedéshez.
Az átszervezéstől a társaság -- korántsem mellékesen -- bevételeinek növekedését és költségeinek csökkentését is várja, továbbá stratégiai előnyökre számít elsősorban a marketing területén és üzleti kapcsolatainak továbbfejlesztésében.
A mindezek érdekében UPC Media néven létrehozott új szervezet a holland vállalkozás már kiépített profiljai közül négyet foglal magában. Megőrizve a már bevezetett, a UPC által különösen értékesnek tekintett márkanevet, az internetes szolgáltatások közül ide kerül a széles sávú internetes hozzáférést, valamint az interaktív funkciókat (például portálokat és e-kereskedelmet) kínáló Chello két rendszere.
Az internet-hozzáférés egyébként tavaly a UPC kiemelkedően gyorsan fejlődő, az év végéig szerte Európában összesen mintegy 340 ezer előfizetővel 180 százalékos növekedést felmutató vállalkozása volt. Ugyancsak a UPC Media menedzseli ezentúl az eseti díjfizetés ellenében igénybe vehető, úgynevezett tranzakciós tévé-, illetve videoszolgáltatásokat, amelyek keretében a világhálón keresztül a UPC rendszerében más műsorszolgáltatók programjai is hozzáférhetővé válhatnak. Ezt a szolgáltatást egyelőre odahaza és Ausztriában fejlesztik.
A UPC Media negyedik működési területe az előfizetéses tévécsatornák működtetése lesz: a UPC jelenleg nyolc saját tematikus csatornával (köztük a nálunk is elérhető Extrém sportok cíművel) van jelen a piacon. Ezek műsorait jelenleg mintegy nyolcmillió európai néző fizeti elő. Mindezeken túl a UPC Media kezeli majd az anyavállalatnak az európai műsorszálgáltatók között vezetőnek számító SBS-ben szerzett 23,5 százalékos tulajdonát és azt az Iberian Programme Servicesben birtokolt 50 százalékos üzletrészét is, amelynek alapján a UPC a Disneyvel közösen gyárt műsorokat a spanyol és a portugál piacra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.