Az USA bizonyult az Audi legjobb piacának
Folytatta növekedési stratégiáját 2000-ben az Audi AG -- jelentette ki a társaság múlt évi termelési eredményeinek nyilvánosságra hozatalakor Franz-Josef Paefgen, az Audi igazgatótanácsának elnöke. Az autóipari cég tavalyi 39 milliárd márkás árbevétele már tartalmazza a közelmúltban megvásárolt olasz importőr, a Volkswagen konszern márkáit értékesítő Autogerma SpA forgalmát is.
Az Audi világszerte 653 404 gépkocsit értékesített, s ez 2,9 százalékkal több az egy évvel korábbi eladásoknál. Az Audikon túl a társaság 296 Lamborghini sportautót is értékesített, amely 11,7 százalékos emelkedést jelent.
A legnagyobb eladási növekedést az USA-ban érte el az autógyártó, ahol az 1999. évinél 21,9 százalékkal több Audi talált vevőre. Ugyanakkor Németországban 7 százalékkal visszaestek ezen eladások, ami mögött az A4-es modellváltása s a gépjárműpiac visszaesése állt. Mindennek ellenére a cég piaci részesedése Németországban 6,9 százalékra nőtt az 1999-es 6,8-ről.
Az Audi 2000-ben csaknem 651 ezer gépkocsit gyártott, ami 4 százalékos termelésnövekedést jelent. A legtöbb, mintegy 227 ezer az Audi A4-esből készült, míg a Győrben is gyártott TT sportautóból valamivel kevesebb mint 57 ezer gördült le a szalagról. Ugyanakkor a társaság több mint 1,187 millió motort gyártott 2000-ben, s ez 6,3 százalékkal kevesebb a korábbi évinél.
Az Audi középtávú, 2005-ig szóló befektetési programja rekordösszegű, 17 milliárd német márkás beruházási értékkel számol, ami a cég számára -- az igazgatótanács elnöke szerint -- hosszú távon az árbevétel-növekedés további lehetőségeit jelentheti.


