BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az USA bizonyult az Audi legjobb piacának

Csaknem tízmilliárd német márkával, 39 milliárdra növelte árbevételét tavaly az Audi AG. Az autóipari cég több mint 653 ezer gépjárművet szállított világszerte a vásárlóinak. A legnagyobb forgalomnövekedést az USA-ban érte el az Audi, ahol az eladások 21,9 százalékkal haladták meg a korábbi évét.

Folytatta növekedési stratégiáját 2000-ben az Audi AG -- jelentette ki a társaság múlt évi termelési eredményeinek nyilvánosságra hozatalakor Franz-Josef Paefgen, az Audi igazgatótanácsának elnöke. Az autóipari cég tavalyi 39 milliárd márkás árbevétele már tartalmazza a közelmúltban megvásárolt olasz importőr, a Volkswagen konszern márkáit értékesítő Autogerma SpA forgalmát is.
Az Audi világszerte 653 404 gépkocsit értékesített, s ez 2,9 százalékkal több az egy évvel korábbi eladásoknál. Az Audikon túl a társaság 296 Lamborghini sportautót is értékesített, amely 11,7 százalékos emelkedést jelent.
A legnagyobb eladási növekedést az USA-ban érte el az autógyártó, ahol az 1999. évinél 21,9 százalékkal több Audi talált vevőre. Ugyanakkor Németországban 7 százalékkal visszaestek ezen eladások, ami mögött az A4-es modellváltása s a gépjárműpiac visszaesése állt. Mindennek ellenére a cég piaci részesedése Németországban 6,9 százalékra nőtt az 1999-es 6,8-ről.
Az Audi 2000-ben csaknem 651 ezer gépkocsit gyártott, ami 4 százalékos termelésnövekedést jelent. A legtöbb, mintegy 227 ezer az Audi A4-esből készült, míg a Győrben is gyártott TT sportautóból valamivel kevesebb mint 57 ezer gördült le a szalagról. Ugyanakkor a társaság több mint 1,187 millió motort gyártott 2000-ben, s ez 6,3 százalékkal kevesebb a korábbi évinél.
Az Audi középtávú, 2005-ig szóló befektetési programja rekordösszegű, 17 milliárd német márkás beruházási értékkel számol, ami a cég számára -- az igazgatótanács elnöke szerint -- hosszú távon az árbevétel-növekedés további lehetőségeit jelentheti.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.