Fizetős FT-on-line
A változások nem jelentik az eddigi stratégia feladását, az FT dinamikusan növekvő vállalkozás, számos régióban ismertsége túl alacsony még ahhoz, hogy -. fő konkurense, a WSJ példáját követve .- megengedhesse magának az internetes kiadás elérésének korlátozását -. idézi Martint a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A brit FT on-line verziója ma még elsősorban a hirdetések révén képes jövedelmet termelni, havonta 1,7 millió látogatót regisztrálnak a honlapon, melynek készítésével 110 újságíró foglalkozik.
A rivális WSJ-t kiadó Dow Jones International elnöke, Karen Elliott House igazolva látja saját koncepciójukat, sikertörténetként tekint a kezdetek óta minden szolgáltatást térítéses alapon nyújtó internetes ajánlatukra. Megítélése szerint lapjuk eleve több előfizetővel büszkélkedhet, mint az FT olvasóinak száma. Az elmúlt évben valóban 43 százalékkal, 553 ezerre bővült a WSJ előfizetői tábora, kétharmaduk ma már nem kapja kézhez a papírra nyomott változatot. House ennek ellenére még hosszú jövőt jósol a hagyományos kiadásnak.
A nyomtatott verzió példányszáma mindkét lapnál stagnál, amire megoldásként az internet mellett a regionális terjeszkedés kínálkozik. Az FT jelenleg 155 ezer lapot ad el az USA-ban naponta, ez eltörpül a WSJ 1,8 milliós darabszáma mellett. A jóval szerényebb európai piacon átlagosan 141 ezer példányt értékesítenek a britek, a WSJ példányszáma itt 78 ezer. Mindkét lap azzal vádolja konkurensét, hogy kedvezményesen vagy olykor akár ingyen is osztogatott példányokkal manipulálja az eladási adatokat.


