Az amerikai General Motors az első fél évben biztosan árajánlatot ad a Daewoo Motorsra -- jelentette ki a dél-koreai autógyár elnöke. Mint közölte, továbbra is ez lenne a legelőnyösebb megoldás csődbe ment cégének, mert az állami kezelésbe vétel hosszadalmas lenne, és elriasztaná a hitelezőket a működési kiadások finanszírozásától.
A Daewoo Romania már arról tájékoztatta a szenátus elnökét, Nicolae Vacariout -- számol be a Reuters --, hogy magas szinten egyeztet a GM és a Daewoo, sőt rövidesen megszületik a végső döntés is. Vacariou reméli, hogy a GM megtartja a romániai üzemet, különös tekintettel arra, hogy a gyár versenyben áll a lengyelországi Daewoo-leányvállalattal.
A lengyel autópiac fokozódó visszaesése miatt hétfőtől két hétre leállította a termelést a Daewoo FSO Motor SA. Mint arról beszámoltunk, a varsói üzem januárban 25 százalékos visszaesést regisztrált az egy évvel korábbi időszak személygépkocsi-eladásaihoz képest. A Daewoo FSO szerint amiatt, hogy nem korlátozták eléggé a használt gépkocsik behozatalát.
Időközben folytatódik a Daewoo Motor dolgozóinak sztrájkja: több mint négyszázan megszállva tartják a bupiongi telephelyet. Más telephelyeken csak részleges volt a sztrájk, és a termelésben nemigen volt fennakadás. Amiatt tiltakoznak, hogy a vállalatvezetés 1750 alkalmazottnak felmondott, s a teljes létszám egyharmadát, közel hétezer főt még el akar bocsátani. A hitelező bankok a múlt héten a finanszírozás beszüntetésével fenyegetőztek arra az esetre, ha a szakszervezet megakadályozza az elbocsátásokat. A hitelezők szerint az érdekképviselet fellépése akadályozza a GM felvásárlási akcióját.
A tüntető munkások és diákok, valamint a rendőrség között kedden már második napja tartottak az összetűzések. A sztrájkolók és a tüntetők a felmondások visszavonása mellett követelik a hétfőn letartóztatott nyolcvan munkás szabadon eresztését is.
A Daewoo Motor, a nagyságra harmadik dél-koreai autógyár az 1997--98-as ázsiai fizetési válság után egy darabig még életképesnek tűnt, jóllehet a holding már korábban tönkrement, a kormány feloszlatásra ítélte. A Daewoo Motor tavaly novemberben kért csődvédelmet, 15 milliárd dollár adósság súlya alatt. A hitelezők már tavaly elkezdték szervezni a Daewoo eladását. A Ford szeptemberben visszalépett, és maradt a GM, állítólag 3-4 milliárd dolláros, egyáltalán nem hivatalos ajánlattal. A Daewoo változatlan előnye, hogy napi kétmilliós hazai és külföldi termelésével lehetőséget ad esetleges felvásárlójának a behatolásra az egyébként nehezen bevehető dél-koreai és kínai piacra.
Eredetileg tegnapra tervezték a Daewoo LD--100 haszonjármű gyártási jogának átadásáról szóló szerződés aláírását a Volkswagennel. Az LD--100-at az eredeti elképzelés szerint a lublini Daewoo-üzem a brit LDV-vel együttműködve Lengyelországban és Nagy-Britanniában gyártotta volna. A lublini Daewoo 36 millió dollárért csaknem 50 százalékos részesedést vásárolt az LDV-ben, s a fő alkatrészeket szállította volna a nagy-britanniai gyártáshoz. Lublinban új üzem épült az LD--100 gyártására, ott már tavaly el kellett volna készülniük az első járműveknek, ha nem jön közbe a dél-koreai anyavállalat csődje. A Daewoo Motor Polska az amúgy is nagy munkanélküliséggel küszködő lublini vajdaság legnagyobb munkáltatója. A szerkezetátalakítás keretében a cég a 6200 fős létszámból 1200 elbocsátására készül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.