BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marketingben erősít a Coca-Cola

Mozgásba jött az üzlet a Coca-Colánál. A cég snackek és gyümölcslevek forgalmazására szövetkezett a Procter & Gamble-lel, s megbízást kapott az AOL Time Warnertől a készülő Harry Potter-film reklámozására. A háttérben többek között a gyengélkedő eladások állnak, ezért a társaság a közeljövőben nagyobb összeget szán más marketingprogramokra is. Nálunk hamarosan magyarul is olvasható lesz a társaság honlapja a világhálón.

A Coca-Cola és a Procter & Gamble (P&G) már meglévő márkáit viszi a közös vállalkozásba -- a P&G például a Pringles chipseket és a Sunny Delight italokat, a Coke a Minute Maid, a Hi-C, a Five-Alive és a Fruitopia gyümölcsleveket --, de az is céljuk, hogy új, korszerű termékekkel jelenjenek meg a snack- és gyümölcslépiacon -- számol be a Reuters.
A társaság két éven belül a jelenlegi 4 milliárd helyett 5 milliárd dolláros forgalomra számít, s globális méretekben is vezető pozícióra törekszik.
A közös vállalatban -- amelynek egyelőre még nincs neve -- fele-fele arányban részesedik a két konszern, vezérigazgatója a Coca-Colánál 24 éve dolgozó Don Short lesz. Terveik szerint a növekvő bevételeknek, valamint a költségmegtakarításoknak köszönhetően 2005-től évi 200 millió dollárra növekedhet a nyereségük.
A forgalom növekedését remélik a társaságnál attól a megállapodástól is, amit a Coca-Cola kötött az AOL Time Warnerrel a Harry Potter és a bölcsek köve című sorozat filmes változatának marketingjére. A Reuters értesülése szerint 150 millió dolláros ügylet keretében a két társaság olyan programokban működik együtt, amelyek elsősorban az olvasást népszerűsítik.
Az ügylet meglehetősen szokatlan a Coca-Cola életében, hiszen egy film marketingtámogatásához a társaság még soha nem fizetett ekkora összeget, de most kész az áldozatra, mert -- mint az MTI írja -- eladásai már alig növekednek, ugyanakkor minden valószínűség szerint a film, illetve a videováltozat hatalmas nézősereget vonz majd. Ugyanakkor a Warner Brothers sem kapott még fennállása óta ilyen nagyvonalú marketingtámogatást egy cégtől. A társaság mindezen felül még 300-500 millió dollárt szán a következő néhány hónapban arra, hogy népszerűsítse termékeit.
A magyarországi piacon az újdonság az, hogy február közepétől magyarul is olvashatók információk a Coca-Coláról a világhálón. A cég weboldalán tematikus rendszerbe szedve találhat az érdeklődő magyarul nemzetközi és hazai adatokat, információkat a vállalatról, annak termékeiről, a gyártási folyamatról, továbbá a Coca-Cola reklámtörténetéről és a vállalat közösségi szerepvállalásáról. A világhálón keresztül megrendeléseket nem vesz fel a társaság.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.