BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terepjárót gyárthat az Ikarus

Nem számol jelentős növekedéssel az elmúlt évet az előzőhöz képest jóval kisebb nyereséggel záró Ikarus Járműgyártó Rt. A cég az idén új termékkel -- mint lapunk korábban már beszámolt --, kétüléses terepjáróval jelentkezik a hazai és az exportpiacokon.

Visszaesett tavaly az Ikarus árbevétele és adózás előtti nyeresége egyaránt. A járműgyártó rt. 17 milliárd forint árbevételt és mintegy 100 millió adózás utáni nyereséget mutatott ki, ami az 1999. évinél 15 milliárddal, illetve 4,3 milliárddal kevesebb -- jelentette be Székely Zsolt vezérigazgató. Várhatóan az idén hasonló szinten maradnak a cég eredményei: az üzleti terv ugyancsak 17 milliárdos értékesítés mellett 4-500 milliós profitot irányoz elő.
A korábbiakhoz képest jelentős csökkenést a cég vezetője azzal magyarázta, hogy az rt. 1999 decmberében az IkarusBus Rt. néven 6,375 milliárd forintos alaptőkével létrehozott vegyes vállalatba apportálta az Egyedi Buszgyárat és a székesfehérvári buszgyártó kapacitását, míg a részegységek előállítása továbbra is az Ikarus Rt.-nél maradt. Ennek megfelelően az Ikarus Rt. árbevételének fele alkatrészgyártásból, 30 százaléka pedig teherautó- és autóbusz-felépítmények gyártásából származik. A bevétel ötödét az ipari park működtetése adja.
A termékek 55 százalékát exportálják: a Suzuki, a NABI és az IkarusBus számára autórészegységeket, a Krchernek ipari mosógép-kapukat, az MBB és a Ravo megrendelésére pedig lift- és teherkocsiplatókat gyártanak. A végső elvi megállapodás birtokában Székely elmondta, hogy áprilisban megkezdődhet az Auverland-Ikarus terepjárók gyártása. A tervek szerint évi 300 turbódízelmotorral hajtott kétüléses kocsi készülhet Mátyásföldön.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.