Terepjárót gyárthat az Ikarus
Visszaesett tavaly az Ikarus árbevétele és adózás előtti nyeresége egyaránt. A járműgyártó rt. 17 milliárd forint árbevételt és mintegy 100 millió adózás utáni nyereséget mutatott ki, ami az 1999. évinél 15 milliárddal, illetve 4,3 milliárddal kevesebb -- jelentette be Székely Zsolt vezérigazgató. Várhatóan az idén hasonló szinten maradnak a cég eredményei: az üzleti terv ugyancsak 17 milliárdos értékesítés mellett 4-500 milliós profitot irányoz elő.
A korábbiakhoz képest jelentős csökkenést a cég vezetője azzal magyarázta, hogy az rt. 1999 decmberében az IkarusBus Rt. néven 6,375 milliárd forintos alaptőkével létrehozott vegyes vállalatba apportálta az Egyedi Buszgyárat és a székesfehérvári buszgyártó kapacitását, míg a részegységek előállítása továbbra is az Ikarus Rt.-nél maradt. Ennek megfelelően az Ikarus Rt. árbevételének fele alkatrészgyártásból, 30 százaléka pedig teherautó- és autóbusz-felépítmények gyártásából származik. A bevétel ötödét az ipari park működtetése adja.
A termékek 55 százalékát exportálják: a Suzuki, a NABI és az IkarusBus számára autórészegységeket, a Krchernek ipari mosógép-kapukat, az MBB és a Ravo megrendelésére pedig lift- és teherkocsiplatókat gyártanak. A végső elvi megállapodás birtokában Székely elmondta, hogy áprilisban megkezdődhet az Auverland-Ikarus terepjárók gyártása. A tervek szerint évi 300 turbódízelmotorral hajtott kétüléses kocsi készülhet Mátyásföldön.


