"Rendkívül alapos az átvizsgálás és a módosítás. Ezért nem foglalkozunk azzal, hogy a British Airways (BA) esetleg előbb akarja ismét elindítani Concorde-jait" -- mondta érdeklődésünkre Alain Bassil, az Air France alelnöke Párizsban, a francia társaság óriáshangárjában, ahol jelenleg felkészítik a szupergyors repülőgépeket.
A britek előzőleg ez év áprilisát jelölték meg, ám értesülések szerint ezt most kitolták június-júliusra. A franciák viszont legkorábban szeptemberben tartják elképzelhetőnek az öt jármű szolgálatba állítását. Ezt a hét elején Pierre-Henri Gourgeon vezérigazgató is megerősítette a javítások és ellenőrzések párizsi bemutatásakor.
A Concorde modellek teljes átvizsgálása során egyebek között teljesen újraelemzik a gép struktúráját, repülési tulajdonságait. A futómű abroncsán pedig ultrahanggal kutatnak a hajszálrepedések után. A Concorde-okat hatezer repült óránként úgynevezett teljes átvizsgálásra rendelik, amikor az orrától a farkáig minden négyzetcentimétert megszemlélnek, és a gép törzsét kivéve szinte minden alkatrészt elkülönítve átnéznek, s ha kell, kicserélnek. Ez általában 4-6 hetet vesz igénybe.
A Financial Times szerint a British Airways a módosítások kétharmadát már elvégezte. A programra összesen 17 millió fontot költenek. Ennek során kiemelt figyelmet fordítanak a szárny alsó részén található elektromos és hidraulikus alkatrészek védelmére. A BA azt is közölte, hogy a legkorszerűbb technológiával elvégzett javítások a gép üzemanyagtartályának tökéletesítésére is kiterjednek.
A lapunknak nyilatkozó Air France-vezetők megerősítették: a brit légitársaság mérnökeivel közösen az elmúlt hónapokban többször is konzultáltak, és arra a következtetésre jutottak, hogy a Kevlar nevű, erős ellenálló képességű anyaggal kell bevonni a tartályt, s így megakadályozható, hogy kívülről bármiféle idegen anyag jusson a belső térbe. Ezenfelül a futómű környékének kábelezettségét is megújítják, s ezzel elejét vehetik a szikraképződésnek -- fűzte hozzá az alelnök.
A tavalyi, 113 ember életét követelő katasztrófa 93 német áldozatának hozzátartozói összesen 51 millió eurós kártérítésre számíthatnak az Air France-tól -- jelentették be ugyancsak a hét elején. A családtagok -- az áldozatok számától és a rokonsági foktól függően -- akár milliós nagyságrendű pénzt is kaphatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.