"Rendkívül alapos az átvizsgálás és a módosítás. Ezért nem foglalkozunk azzal, hogy a British Airways (BA) esetleg előbb akarja ismét elindítani Concorde-jait" -- mondta érdeklődésünkre Alain Bassil, az Air France alelnöke Párizsban, a francia társaság óriáshangárjában, ahol jelenleg felkészítik a szupergyors repülőgépeket.
A britek előzőleg ez év áprilisát jelölték meg, ám értesülések szerint ezt most kitolták június-júliusra. A franciák viszont legkorábban szeptemberben tartják elképzelhetőnek az öt jármű szolgálatba állítását. Ezt a hét elején Pierre-Henri Gourgeon vezérigazgató is megerősítette a javítások és ellenőrzések párizsi bemutatásakor.
A Concorde modellek teljes átvizsgálása során egyebek között teljesen újraelemzik a gép struktúráját, repülési tulajdonságait. A futómű abroncsán pedig ultrahanggal kutatnak a hajszálrepedések után. A Concorde-okat hatezer repült óránként úgynevezett teljes átvizsgálásra rendelik, amikor az orrától a farkáig minden négyzetcentimétert megszemlélnek, és a gép törzsét kivéve szinte minden alkatrészt elkülönítve átnéznek, s ha kell, kicserélnek. Ez általában 4-6 hetet vesz igénybe.
A Financial Times szerint a British Airways a módosítások kétharmadát már elvégezte. A programra összesen 17 millió fontot költenek. Ennek során kiemelt figyelmet fordítanak a szárny alsó részén található elektromos és hidraulikus alkatrészek védelmére. A BA azt is közölte, hogy a legkorszerűbb technológiával elvégzett javítások a gép üzemanyagtartályának tökéletesítésére is kiterjednek.
A lapunknak nyilatkozó Air France-vezetők megerősítették: a brit légitársaság mérnökeivel közösen az elmúlt hónapokban többször is konzultáltak, és arra a következtetésre jutottak, hogy a Kevlar nevű, erős ellenálló képességű anyaggal kell bevonni a tartályt, s így megakadályozható, hogy kívülről bármiféle idegen anyag jusson a belső térbe. Ezenfelül a futómű környékének kábelezettségét is megújítják, s ezzel elejét vehetik a szikraképződésnek -- fűzte hozzá az alelnök.
A tavalyi, 113 ember életét követelő katasztrófa 93 német áldozatának hozzátartozói összesen 51 millió eurós kártérítésre számíthatnak az Air France-tól -- jelentették be ugyancsak a hét elején. A családtagok -- az áldozatok számától és a rokonsági foktól függően -- akár milliós nagyságrendű pénzt is kaphatnak.