BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Együtt az Interpublic és a True North

Hétfőn hozták nyilvánosságra két külön-külön is az óriások sorában számon tartott reklám- és marketingkommunikációs ügynökség, az Interpublic és az ügyletben 2,1 milliárd dollárra értékelt True North egyesítésének szándékát. Ha az utóbbi cég részvényesei és a versenyhatóságok is jóváhagyják a tervet, júniusra a világ legnagyobb reklám- és marketingkommunikációs ügynöksége jön létre.

Folytatódik a koncentráció a reklám- és marketingszektorban: miután a True North tavaly felvásárolta a Foot, Cone and Belding ügynökségi láncot, most legújabb szerzeményével együtt a True North is gazdát cserél: beleolvad az Interpublicba. A részvénycserés tranzakció során a True North papírjai 1,14 Interpublic-részvénnyel számítanak egyenértékűnek. A tranzakcióval a világ legnagyobb reklámköltségvetései koncentrálódnak majd egyetlen -- 2000-es összevont eredményeiket alapul véve mintegy 7,2 milliárd dollár éves forgalmat s ennek alapján több mint 1 milliárd dollár profitot produkáló -- szervezetnél. Az egyesülést követően a világ 130 országában 850 saját képviselettel rendelkező óriás cég számos térségben gyakorlatilag automatikusan piacvezetővé válik, beleértve az USA-t és Kanadát, Európában Nagy-Britanniát, Olasz-, Német- és Spanyolországot, Latin-Amerikában Brazíliát és Mexikót, Ázsiában pedig Japánt és Kínát. Csupán néhány a jövőben közös legnagyobb ügyfelek közül: Coca-Cola, Nestlé, Gillette, Microsoft, L''Oreal, Pfizer, Unilever, Johnson and Johnson, Burger King, Kraft/General Foods, Samsung, Subaru, MasterCard, Compaq, General Motors, Novartis, Glaxo, Nortel, Nabisco.
A felvásárlási akciót mindkét cég vezetői ügyfeleik magasabb színvonalú kiszolgálásával indokolták. John Donner, az Interpublic elnök-vezérigazgatója szerint az egyesülés minden téren és minden térségben lehetővé teszi az ügyfeleik valóban globális kiszolgálását és a totális kommunikáció iránti igények messzemenő kielégítését. Ugyanakkor azt sem rejtette véka alá, hogy a döntésben szerepet játszott a True North minőségi ügyfélköre is. David Bell, a True North elnök-vezérigazgatója mindehhez az egyesülésből adódó szinergiákat, valamint a cégméret nagyságrendi megváltozásából következő új lehetőségek jelentőségét hangsúlyozta. Arra nem tért ki, hogy vállalatának eladását már tavaly novemberben, amikor egyik legfontosabb ügyfelét, a DaimlerChryslert elvesztette, szakmai körökben bizonyosra vették. Ha a True North részvényesei, majd azt követően a piacfelügyeleti hatóságok is jóváhagyják a most bejelentett ügyletet, egy kézbe kerül az Interpublic hálózatához tartozó a Lowe Lintas, valamint a True North "hozományaként" a McCann-Erickson és a Foote, Cone and Belding Worldwide (amelyek Magyarországon is működtetnek irodát), de a saját márkák sorát gyarapítja többek között a hirdetési üzletágban a Bozell, a Hill Holliday és a Campbell-Ewald, a marketing területén a Jack Morton, a Momentum és az Octagon, pr-ban a Weber/Shandwick, a BSMG Worldwide és a Golin-Harris, kutatásban pedig az NFO és a Future Brand.
2000-ben a felvásárló Interpublic 2,2 milliárd dollárt, bevételeinek 41 százalékát szerezte marketingkommunikációs szolgáltatásokból, a hirdetési és médiaügynökségi bevételek aránya 59 százalékot képviselt. A True Northnál a marketingkommunikáció 543 milliót hozott. Mindkét cég fő piaca Észak-Amerika, ahol az Interpublic tavaly forgalmának több mint felét realizálta, míg európai tevékenységük értéke az amerikainak több mint harmadát tette ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.