BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Együtt az Interpublic és a True North

Hétfőn hozták nyilvánosságra két külön-külön is az óriások sorában számon tartott reklám- és marketingkommunikációs ügynökség, az Interpublic és az ügyletben 2,1 milliárd dollárra értékelt True North egyesítésének szándékát. Ha az utóbbi cég részvényesei és a versenyhatóságok is jóváhagyják a tervet, júniusra a világ legnagyobb reklám- és marketingkommunikációs ügynöksége jön létre.

Folytatódik a koncentráció a reklám- és marketingszektorban: miután a True North tavaly felvásárolta a Foot, Cone and Belding ügynökségi láncot, most legújabb szerzeményével együtt a True North is gazdát cserél: beleolvad az Interpublicba. A részvénycserés tranzakció során a True North papírjai 1,14 Interpublic-részvénnyel számítanak egyenértékűnek. A tranzakcióval a világ legnagyobb reklámköltségvetései koncentrálódnak majd egyetlen -- 2000-es összevont eredményeiket alapul véve mintegy 7,2 milliárd dollár éves forgalmat s ennek alapján több mint 1 milliárd dollár profitot produkáló -- szervezetnél. Az egyesülést követően a világ 130 országában 850 saját képviselettel rendelkező óriás cég számos térségben gyakorlatilag automatikusan piacvezetővé válik, beleértve az USA-t és Kanadát, Európában Nagy-Britanniát, Olasz-, Német- és Spanyolországot, Latin-Amerikában Brazíliát és Mexikót, Ázsiában pedig Japánt és Kínát. Csupán néhány a jövőben közös legnagyobb ügyfelek közül: Coca-Cola, Nestlé, Gillette, Microsoft, L''Oreal, Pfizer, Unilever, Johnson and Johnson, Burger King, Kraft/General Foods, Samsung, Subaru, MasterCard, Compaq, General Motors, Novartis, Glaxo, Nortel, Nabisco.
A felvásárlási akciót mindkét cég vezetői ügyfeleik magasabb színvonalú kiszolgálásával indokolták. John Donner, az Interpublic elnök-vezérigazgatója szerint az egyesülés minden téren és minden térségben lehetővé teszi az ügyfeleik valóban globális kiszolgálását és a totális kommunikáció iránti igények messzemenő kielégítését. Ugyanakkor azt sem rejtette véka alá, hogy a döntésben szerepet játszott a True North minőségi ügyfélköre is. David Bell, a True North elnök-vezérigazgatója mindehhez az egyesülésből adódó szinergiákat, valamint a cégméret nagyságrendi megváltozásából következő új lehetőségek jelentőségét hangsúlyozta. Arra nem tért ki, hogy vállalatának eladását már tavaly novemberben, amikor egyik legfontosabb ügyfelét, a DaimlerChryslert elvesztette, szakmai körökben bizonyosra vették. Ha a True North részvényesei, majd azt követően a piacfelügyeleti hatóságok is jóváhagyják a most bejelentett ügyletet, egy kézbe kerül az Interpublic hálózatához tartozó a Lowe Lintas, valamint a True North "hozományaként" a McCann-Erickson és a Foote, Cone and Belding Worldwide (amelyek Magyarországon is működtetnek irodát), de a saját márkák sorát gyarapítja többek között a hirdetési üzletágban a Bozell, a Hill Holliday és a Campbell-Ewald, a marketing területén a Jack Morton, a Momentum és az Octagon, pr-ban a Weber/Shandwick, a BSMG Worldwide és a Golin-Harris, kutatásban pedig az NFO és a Future Brand.
2000-ben a felvásárló Interpublic 2,2 milliárd dollárt, bevételeinek 41 százalékát szerezte marketingkommunikációs szolgáltatásokból, a hirdetési és médiaügynökségi bevételek aránya 59 százalékot képviselt. A True Northnál a marketingkommunikáció 543 milliót hozott. Mindkét cég fő piaca Észak-Amerika, ahol az Interpublic tavaly forgalmának több mint felét realizálta, míg európai tevékenységük értéke az amerikainak több mint harmadát tette ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.