A felmérésben 25 nagy forgalmú illetve sajátos tamatikájú honlap vett rész, 7011 nethasználó válaszolt. Valaszaikból a magyar internet legaktívabb közönsége ismerhető meg. Eszerint a hálót valóban rendszeresen használók 69 százaléka naponta, 28 százaléka hetente többször internetezik. Átlagéletkoruk 29 év, 70 százalékuk férfi, 65 százalékuk Badapesten vagy nagyvárosban él, 17 százalékuk vezető beosztású, 39 százalékuk szellemi munkát végez. A tanulók és egyetemi hallgatók aránya 28 százalékos. A válaszadók 40 százaléka több mint három éve szörfözik, 69 százalékuknak otthoni internethasználatra is van lehetősége. A válaszolók kétharmada legalább három honlapot látogat napi gyakorisággal, negyedük pedig legalább hetet keres fel, ezen belül átlagosan 4,8 magyart látogatnak rendszeresen a kérdőíven szerepelt 52 közül. A leglátogatottabbak a széles körű szolgáltatást és sok linket is kínáló "univerzális" tartalomszolgáltatók: az Origo, az Index és a Startlap, a médiahonlapok közül (sorrendben) az RTL Klub, a Népszabadság, a HVG, az Est, a Tv 2 és az MTI a legnépszerűbb.
A CyberScope eredménye alapján négy fő használati motívum különíthető el: első helyen az újságolvasás, a másodikon a szórakozás, a harmadikon a munkához kötődő felhasználás, a negyediken pedig a különböző vita- vagy csevegőfórumokon történő kommunikációt jelölték meg a megkérdezettek. A kutatók ezek alapján öt, egymástól markánsan elkülönülő csoportba sorolták az aktív netezőket. A "mindenevők" egyötödöt kitevő csoportjában mind a motívum erősebb az átlagosnál, ők használják legsokoldalúbban a hálót. A második, szintén egyötödös csoport éppen az első ellentéte, rájuk az a jellemző, hogy mind a négy fő felhasználási terület jelentősége az átlag alatt marad: ők az alkalmi használók, akik még ismerkednek a világháló lehetőségeivel.
A válaszadók 15 százalékát kitevő harmadik csoport tagjai elsősorban a viták kedvéért szörföznek, legalábbis e motívum ereje számukra magasabb az átlagosnál. A negyedik csoport, a válaszadók 18 százaléka, elsősorban szórakozik. Végül a legnépesebb csoport tagjai alapvetően a munkájukhoz kötődően használjék a világhálót. A válaszadók 26 százaléka körében az újságolvasás és az üzleti jellegű felhasználás a gyakoribb, míg a szórakozás és a vita értelemszerűen kevésbé fontos számukra. Az MC felméréséből az is kiderül, hogy az internetezés ma Magyarországon egyelőre főként a nagyvárosiak foglalatossága. Az aktív netezők többsége "régi motoros", 40 százalékuk már több mint három éve a hálóra kapcsolódott, és mindössze 9 százalékuk fedetzet fel az utóbbi fél évben az internetezésben rejlő lehetőségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.