Március 25-étől nem repülnek Budapest és Athén között az Olympic Airways gépei. Az anyavállalat úgy döntött, hogy nem éri meg három újabb járművet lízingelni az új athéni repülőtérre való átköltözés idejére.
Szamarasz János igazgató közölte: lehet, hogy járatüzemeltetés nélküli, úgynevezett offline irodává válik a budapesti, de az is elképzelhető, hogy bezárják. A görög vállalat tavaly 28 ezer utast szállított a két főváros között, ez elmarad a Malév adatától (körülbelül 70 ezer utas). A magyar légitársaság jóval korábbi piaci megjelenése miatt eleve túlsúlyban van ezen az útvonalon.
Az igazgató szerint a nemzetközi gyakorlatban nem szokatlan, hogy hirtelen ilyen döntéseket hoznak. Hozzáfűzte: vélhetően a Malév lesz a haszonélvezője a helyzetnek. A vezető szerint kártérítést nem kell fizetniük a velük kapcsolatban álló utazási irodáknak.
Több iroda képviselője is úgy nyilatkozott: hivatalos tájékoztatást még nem kaptak a légitársaság budapesti kirendeltségétől, ám az Utazás kiállítás első napján elterjedt a bezárásról szóló hír.
Az OTP Travelt érzékenyen érinti a változás -- közölte Molnár Judit igazgató. A cég heti indulással üdülőprogramot kínál utasaiknak, amit az Olympic Airways budapesti járatával kívántak lebonyolítani. Ez hetente mintegy 40 utast jelent. A járat megszüntetését követően csak egy lehetősége van a cégnek: a Malévvel kell tárgyalniuk. Kártérítésre a görög légitársaságtól nem számíthatnak, hiszen a járat törléséhez joga van.
Nehéz helyzetbe hozza e lépés az Apollón Travel utazási vállalkozást is, hiszen a cég athéni átszállással nyolc görög szigetre kínál programokat a nyári szezonban. Mint Nagy Tibor ügyvezető igazgató elmondta, nem csak ki-, hanem beutaztatói programokat is szerveznek. Utasszámban a görög beutazás a jelentősebb, amit most más légitársasággal kell megoldaniuk. A kiutazást vélhetően a Malévvel le tudják bonyolítani, ám a továbbutazás az adott görög szigetre gondokat fog okozni, hiszen ez többletköltséget jelent. A már lefoglalt utaknál a cég nem emeli már megadott árait. A még el nem adott programok árait azonban mintegy 20 százalékkal kell növelniük, ugyanis ennyivel drágábbak a görögországi belföldi jegyek árai.
A Vista, illetve az Aeroviva vezetői szerint egyéni utasok vásároltak náluk repülőjegyet az Olympic athéni járatára, őket a Malévhez irányítják át.
Időközben bizonytalanná vált, hogy a görög kormány tartja-e az anyavállalat privatizációjának ütemét. Hrisztosz Verilisz közlekedési miniszter tegnap határozottan cáfolta, hogy leállították volna az előkészületeket. A helyi sajtó szerint viszont az érdeklődők négytagúra szűkített csoportjából kettő -- a Cyprus Airways és az ausztrál Integrated Airline Solutions -- állítólag visszavonta ajánlatát. A másik kettő (Axon Airlines, Resztisz-csoport) pedig sikertelenül kísérletezett egy konzorcium létrehozására a közös pályázáshoz.
Az ügylethez közel álló egyik vezető ugyanakkor azt közölte, hogy a versenyben maradt négy külföldi vevőjelölt a napokban kézhez kapja a vállalat pénzügyi teljesítményéről szóló jelentést. A százmillió dolláros adóssággal küszködő légitársaság 51-65 százalékát ajánlják fel az érdekelteknek.