Nyereségesen működik az RTL Klub
A kereskedelmi tévék általában évente kétszer nyúlnak hozzá műsoraikhoz. A Tv 2 a közelmúltban hozta nyilvánosságra új műsorstruktúráját, amelyben még nagyobb szerepet szán már a csatorna arculatához kapcsolt sztárjainak, és többek között Geszti Péter, Kánya Kata, valamint Csiszár Jenő közreműködésével új műsorokat is indít. A tavaly őszi finomhangolás után most az RTL Klub is jelentős újításokra készül, azonban mint azt Piller András vezérigazgató a Világgazdaság kérdésére elmondta, a tervek egyelőre szigorúan titkosak. Annyi bizonyos, hogy dél-amerikai szappanoperából legnagyobb konkurensükhöz képest továbbra is kevesebbet adnak majd. Piller szerint ezt a döntést éppen úgy közvetlen tapasztalatokra alapozzák, mint azt, hogy a mulatós műsorok nem illeszkednek az RTL Klub fő célcsoportjának tekintett 18--49 éves korosztályok többségi ízléséhez és a nézőknek az RTL Klub televízióról kialakított összképéhez. A vezérigazgató szerint e két műsortípusnál általánosságban is számítani lehet a nézők érdeklődésének fokozatos lanyhulására. Tavaly a frekvencia 1997-es elnyerése óta először zárt nyereséges évet az RTL Klub, amely első teljes évét, 1998-at 2,6 milliárdos, 1999-et pedig 400 milliós deficittel fejezte be. 2000-ben azonban már félmilliárdot meghaladó eredményt könyvelhettek el. Ez nagyrészt megegyezik a frekvenciapályázatban vállaltakkal, bár az eredményben benne van a Magyar Televízió előzetesen nem várt arányú összeomlása is -- ismerte el Piller. Ugyanakkor a társaság kezdettől fogva igen szoros gazdálkodást folytat, s noha hitelállományuk még most is négymilliárd körüli, két éve önfinanszírozók, nem szorulnak külső forrásra, még a cégcsoporton belüli segítségre sem.


