A MÁV Rt. éves beruházási költségkerete 60-70 milliárd forint, s annak mintegy egynyolcadát fedezi a vagyonértékesítésből befolyt pénz. Benedek János hangsúlyozta, hogy a vasúttársaság erőfeszítéseket tesz azért, hogy a vagyont minél jobban hasznosítsa. Az elmúlt évben a tervezett ötmilliárd forint helyett nyolcmilliárdos bevételt ért el vagyonhasznosításból a társaság, az idén mintegy ötmilliárdra számítanak. Kormányhatározat intézkedik a pénz felhasználásáról, melyet a fővonalak korszerűsítésére, vontató járművek vételére fordíthat a vasúttársaság. A fejlesztések megvalósításához egyéb lehetőségeket -- EU-támogatás, hitel, költségvetési forrás -- is igénybe kell vennni.
A vasúttársaság igazgatósága a közelmúltban fogadta el a vagyonhasznosítási irányelveket. A vezérigazgató-helyettes elmondta, értékesíteni kívánják azokat az ingatlanokat, melyek a vasút működtetéséhez nem szükségesek. Vizsgálják azt is, van-e lehetőség olyan fejlesztési társaságok létrehozására, melyek az ingatlanok közös hasznosítására dolgoznának ki koncepciót. Példaként a Nyugati pályaudvar melletti West End-udvar értékesítését említette, ahol a bevásárlóközpont felépítése után a befektetők a vasutat érintő létesítményeket is létrehoztak. A zuglói és a fővárosi önkormányzat várhatóan a közeljövőben hagyja jóvá a XIV. kerület rendezési tervét, mely a Rákosrendező környéki ingatlanok helyzetét is érintheti. Elképzelhető, hogy a MÁV a Magyar Postával közösen ott egy központi üzemi épületet hoz majd létre, ahol egy helyen üzemelnének a vasúti, postai technológiai létesítmények. A kerületi rendezési terv elkészülte után tisztázódhat a BVSC sportlétesítményeinek helyzete is. Mint azt a vezérigazgató-helyettestől megtudtuk, az idén lekerült a napirendről a józsefvárosi piac értékesítése. A Soroksáron létesítendő Budapesti Intermodális Központ területére költözik majd a józsefvárosi konténer-pályaudvar, s azt követően kell megvizsgálni, hogy milyen funkciója lesz a pályaudvarnak, s az milyen rendezést kíván. Ez 2002--2004-ben várható.
A vagyonhasznosítás keretében a MÁV Rt. üzletrészeket is értékesít. A vasúttársaságnak mintegy száz cégben van érdekeltsége, jelenleg a pályaépítő vállalatok eladása folyik. A koncepció az, hogy ezeket a társaságokat úgy értékesítik, hogy abban a MÁV-nak ne maradjon érdekeltsége. Benedek János hozzátette, a pályaépítő cégek piaci helyzete kedvező, s többségüket már sikerült értékesíteni.