BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Verseny az európai olvasókért

A Dow Jones-csoporthoz tartozó Wall Street Journal Europe (WSJE), a Newswire amerikai hírügynökség és a CNBC amerikai televíziós hálózat európai szerkesztősége fejlesztéseit az elektronikus információkra összfontosítja. Céljuk a brit Financial Times lekörözése az európai piacon.

Az offenzíva egy éve kezdődött, amikor megújult a WSJE, a Wall Street Journal 1983-ban alapított európai kiadása. Az első oldal színes lett, megváltozott a tipográfia, új rovatai pedig többek között a részvényesi kultúrával és az új gazdasággal foglalkoznak. Ennek eredményeképpen a WSJE eladott példányszáma mára 17 százalékkal, 98 ezerre nőtt (az amerikai anyalap egyébként világszerte összesen 1,9 millió példányban kel el), a bevételek pedig egy év alatt 26 százalékkal emelkedtek -- adta hírül a Le Monde-ban Karen Elliott House, a Dow Jones nemzetközi igazgatója. A WSJE példányszámát 2004-ig 140 ezerre kívánják növelni, utolérve a londoni Financial Timest, amely a világon összesen 470 ezer példányban kel el, az európai kontinensen pedig 147 ezret értékesítenek belőle.
A WSJE az idén is új beruházásokat tervez: hetente megjelenő szakosított oldalt indít Karrier címmel, amelyhez internetes honlap is nyílik, menedzserkeresővel. Februártól működik már a Hétvége rovat, szórakozási és utazási ajánlatokkal. A további siker kulcsa azonban a terjesztésben van: a lapnak az eddiginél korábban kell megérkeznie a nagy német és francia üzleti központokba. A gondot az jelenti, hogy például a Franciaországba szánt lapot ma még Brüsszelben nyomják, így a szállítási idő miatt sokszor késve kerül az olvasókhoz. A piaci terjeszkedés másik eleme az elektronikus információ: a Dow Jones reményei szerint ennek részesedése a jelenlegi 19 százalékról már egy éven belül 50 százalékra növekedhet. Globálisan a WSJ webhelye az ilyen jellegű portálok közül a leglátogatottabb a világon: 535 ezer előfizetője van, számuk tavaly 43 százalékkal emelkedett, Európában azonban még csak 15 ezres az előfizetői tábor.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.