Kezdődik a reform
A most kezdődő tíz éves orosz vasúti reform egyik következménye 500 ezer alkalmazott elbocsátása lesz a jelenlegi 1,1 millióból. Nyikolaj Akszjonyenko illetékes miniszter szerint a reformot három szakaszban hajtják végre.
Először leválasztják a minisztériumról a vasútgazdasági feladatkört és átadják egy erre a célra alakított vállalatnak. A minisztérium csak a vasúti piac szabályozási hatáskörét tartja meg. Ezután, 2003 és 2006 között magánbefektetőket engednek be a vasúti utasszállításba, ha addig sikerül megegyezni a kormánnyal a költségvetési dotáció feltételeiről.
Majd 2006 és 2010 között a teherszállításba és a vasúti infrastruktúrába is beléphetnek magánvállalkozók, saját mozdonyokkal és vagonokkal is. A miniszter feltételezi, hogy akkor már a vasúti vagonpark több mint 50 százaléka más profilú (nem vasúti) cégek tulajdonában lesz. A reform egész költségét az Arthur Andersen cég 760 milliárd rubelre becsüli.


