A most kezdődő tíz éves orosz vasúti reform egyik következménye 500 ezer alkalmazott elbocsátása lesz a jelenlegi 1,1 millióból. Nyikolaj Akszjonyenko illetékes miniszter szerint a reformot három szakaszban hajtják végre.
Először leválasztják a minisztériumról a vasútgazdasági feladatkört és átadják egy erre a célra alakított vállalatnak. A minisztérium csak a vasúti piac szabályozási hatáskörét tartja meg. Ezután, 2003 és 2006 között magánbefektetőket engednek be a vasúti utasszállításba, ha addig sikerül megegyezni a kormánnyal a költségvetési dotáció feltételeiről.
Majd 2006 és 2010 között a teherszállításba és a vasúti infrastruktúrába is beléphetnek magánvállalkozók, saját mozdonyokkal és vagonokkal is. A miniszter feltételezi, hogy akkor már a vasúti vagonpark több mint 50 százaléka más profilú (nem vasúti) cégek tulajdonában lesz. A reform egész költségét az Arthur Andersen cég 760 milliárd rubelre becsüli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.