Az MBV vezetői egyébként azt sem rejtik véka alá, hogy a privatizáció meghiúsulása esetén akár a melegalakító-gyár termelésének leállítása is megtörténhet, és ez újabb elbocsátásokkal járhat.
Annak ellenére, hogy tavaly majdnem 1,3 milliárd forintos forgalom mellett mintegy 200 millió forint veszteséget produkált az egykori Digép -- és az idei első két hónap is 50 milliós mínuszt hozott --, az MBV Rt. vezérigazgatója, Budavári Katalin eredményesnek ítéli a cégcsoport 1,3 milliárd forintot felemésztő reorganizációját. Éppen ezért próbált az elmúlt év végén kiírt pályázat útján szakmai befektetőt találni a gyárcsoport vagyonára az MBV Rt.
Mint megtudtuk, a decemberben lezárult Digép-pályázat nyomán az egyetlen olyan jelentkezővel -- egy budapesti társasággal -- kezdtek tárgyalásokba, amely a teljes gyárcsoportra adott ajánlatot. A hírek szerint az első ajánlati ár alacsony volt, és csak a későbbi fordulókban -- a Digép alapos átvilágítása után -- sikerült felfelé srófolni az árat. A meg nem nevezett társaság egyébként már jó ideje üzleti kapcsolatban áll a Digép vasúti kerékpárokat gyártó divíziójával.
Az MBV vezérigazgatójának elképzelése szerint április 12-ig megköthető az adásvételi szerződés. Amennyiben kútba esik az üzlet, akkor az eddiginél is szigorúbb gazdálkodásra kell átállni Diósgyőrben. Az újabb szigorítások az igen nagy veszteséggel működő melegalakító-gyárat érintenék leginkább.
A korábbi nagy vevő, a Rába Rt. amerikai piacainak beszűkülése miatt egyre kevesebbet rendel. Felmerült az üzem részleges, vagy teljes leállítása is. Ebben az esetben 150 ember kerülhet az utcára a Digépből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.