BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem nő a személyautó-piac

Az első negyedévben az elmúlt öt esztendő legkisebb bővülési dinamikáját mutatta a hazai személyautó-piac. Az értékesítés ugyanakkor mintha polarizálódna: a legtöbbet eladó cégektől a kisebb modelleket veszik, de erősödik a drágább autók iránti kereslet is.

Az előzetes adatok szerint 31,7 ezer személygépkocsi talált gazdára az első negyedévben. Ez ugyan mintegy 3 százalékos forgalombővülés, de meg sem közelíti az 1999-es és a tavalyi első negyedév közti látványos fejlődést -- ekkor a háromhavi értékesítés 27,6 ezerről 30,9 ezerre nőtt.
Februárban közel 18 százalékkal több autót adtak át a kereskedők, mint a tavalyi hasonló időszakban -- derül ki a márkaképviseletektől származó adatokból. A január és a március azonban 2,3, illetve 6,2 százalékos visszaesést hozott.
Jelentősen változik a vásárlók által favorizált márkák sorrendje. Az első három helyen ugyan több mint egy éve nincs változás, de figyelemre méltó, hogy a trió második tagja, az Opel nem javított eredményén.
A Renault ugyanakkor magabiztosan nyomul, s amint az új Laguna tegnapi sajtóbemutatóján elhangzott, különösen az idén piacra lépett Thalia aratott: a 2500-as éves értékesítési tervvel szemben már 3300 megrendelés érkezett a kiskocsira. A tavaly mintegy 1200 kocsit eladott márka három hónap alatt 6000 megrendelést kapott, s a tervek szerint a második generációs Lagunából 1500 eladása a cél.
Hatalmasat lépett előre a Skoda, amely tavaly ilyenkor még a toplista kilencedik helyén tanyázott, és meglepetésként a SEAT most jelent meg először a magyar piac első tíz helyezettje között. Ugyancsak első ízben nem találjuk a listán az egykor a harmadik legtöbb személyautót értékesített Daewoo-t, valamint a Toyotát, pedig ez utóbbi csak százzal kevesebb, 990 autót értékesített március végéig.
A FIAT eladáscsökkenését némileg ellensúlyozza, hogy a család egyik márkája, az Alfa Romeo 157-ről 226-ra növelte negyedéves eladásait, amelyek közel felét a 147-es modell tette ki. Ugyancsak javított eredményein az Audi, 181-ről 274-re, a BMW 97-tel szemben 113, a Mercedes pedig 164 helyett 214 kocsit adott el. A Saab piaca is bővült a tavalyi első negyedévben értékesített 59-ről 114-re, a Volvo pedig, tízzel javítva eladásait, elérte a 263-as szintet.
A legnagyobb mértékben, mintegy 400 százalékkal a Hyundai növelte forgalmát: amíg az elmúlt év azonos időszakában 21, az idén mércius végéig 111 személyautója talált gazdára. A második legjobban fejlődő márka a Proton lett, s forgalmát megkétszerezve elérte a tízautós szintet. A legnagyobb visszaesést a dél-koreai Kia produkálta: 278 helyett csak 66 kocsit adott el.
Ázsia különben is totális vesztes a magyar piacon. Ha a "magyar" Suzukit nem vesszük japánnak, az említett Hyundait leszámítva mindegyik távol-keleti márka piaci részesedése csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.