Az előzetes adatok szerint 31,7 ezer személygépkocsi talált gazdára az első negyedévben. Ez ugyan mintegy 3 százalékos forgalombővülés, de meg sem közelíti az 1999-es és a tavalyi első negyedév közti látványos fejlődést -- ekkor a háromhavi értékesítés 27,6 ezerről 30,9 ezerre nőtt.
Februárban közel 18 százalékkal több autót adtak át a kereskedők, mint a tavalyi hasonló időszakban -- derül ki a márkaképviseletektől származó adatokból. A január és a március azonban 2,3, illetve 6,2 százalékos visszaesést hozott.
Jelentősen változik a vásárlók által favorizált márkák sorrendje. Az első három helyen ugyan több mint egy éve nincs változás, de figyelemre méltó, hogy a trió második tagja, az Opel nem javított eredményén.
A Renault ugyanakkor magabiztosan nyomul, s amint az új Laguna tegnapi sajtóbemutatóján elhangzott, különösen az idén piacra lépett Thalia aratott: a 2500-as éves értékesítési tervvel szemben már 3300 megrendelés érkezett a kiskocsira. A tavaly mintegy 1200 kocsit eladott márka három hónap alatt 6000 megrendelést kapott, s a tervek szerint a második generációs Lagunából 1500 eladása a cél.
Hatalmasat lépett előre a Skoda, amely tavaly ilyenkor még a toplista kilencedik helyén tanyázott, és meglepetésként a SEAT most jelent meg először a magyar piac első tíz helyezettje között. Ugyancsak első ízben nem találjuk a listán az egykor a harmadik legtöbb személyautót értékesített Daewoo-t, valamint a Toyotát, pedig ez utóbbi csak százzal kevesebb, 990 autót értékesített március végéig.
A FIAT eladáscsökkenését némileg ellensúlyozza, hogy a család egyik márkája, az Alfa Romeo 157-ről 226-ra növelte negyedéves eladásait, amelyek közel felét a 147-es modell tette ki. Ugyancsak javított eredményein az Audi, 181-ről 274-re, a BMW 97-tel szemben 113, a Mercedes pedig 164 helyett 214 kocsit adott el. A Saab piaca is bővült a tavalyi első negyedévben értékesített 59-ről 114-re, a Volvo pedig, tízzel javítva eladásait, elérte a 263-as szintet.
A legnagyobb mértékben, mintegy 400 százalékkal a Hyundai növelte forgalmát: amíg az elmúlt év azonos időszakában 21, az idén mércius végéig 111 személyautója talált gazdára. A második legjobban fejlődő márka a Proton lett, s forgalmát megkétszerezve elérte a tízautós szintet. A legnagyobb visszaesést a dél-koreai Kia produkálta: 278 helyett csak 66 kocsit adott el.
Ázsia különben is totális vesztes a magyar piacon. Ha a "magyar" Suzukit nem vesszük japánnak, az említett Hyundait leszámítva mindegyik távol-keleti márka piaci részesedése csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.