BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhan az üzemi nyereség

Nettó veszteséget, meredeken apadó üzemi eredményt és forgalmat, s fennállása óta először tömeges elbocsátást jelentett be első negyedévi eredménybeszámolójában a Yahoo! Inc. piacvezető internetes kereső- és kereskedelmi platform, amely jövedelmi bázisának szélesítésére jelentősen bővíti "mélyebb" erotikus kínálatát is.

A szerdai New York-i zárás után, európai idő szerint csütörtök hajnalban közzétett beszámoló szerint a Yahoo! az idei első három hónapban 11,5 millió dollár -- részvényenként 2 cent -- nettó veszteséget termelt a tavalyi azonos időszak 67,6 millió dolláros, részvényenként 11 centes profitja után.
Az egyszeri költségek nélkül számolt működési eredmény 7,6 millió dollárra -- 1 cent/részvény -- zuhant az egy évvel korábbi 60,5 millióról (10 cent/EPS).
Az értékesítés 180,2 millió dollár volt a tavalyi első negyedben elért 230,8 millió után. A tényleges forgalmi adat mindazonáltal így is felülmúlta a Wall Street előzetes várakozását: az elemzői konszenzus 172,4 milliós bevételt jósolt a Yahoo!-nak az első három hónapra. Jórészt emiatt a cég részvénye a szerdai 15,86 dolláros záróról a New York-i zárás utáni nem hivatalos forgalomban 16,35 dollárra emelkedett. A befektetőket nem lepte meg a gyenge első negyedévi eredmény, mivel a Yahoo! előzőleg két profitfigyelmeztetéssel is igyekezett edzeni az idegeket.
A bevétel a március eleji második figyelmeztetésben szereplő saját előrejelzési sáv -- 170-180 millió dollár -- felső végén volt.
A Yahoo! az eredményjelentéssel együtt közölte azt is, hogy a piaci helyzet romlása miatt 12 százalékkal leépíti 3510 fős alkalmazotti gárdáját. Ez az első jelentősebb elbocsátási hullám a cég történetében.
A portál látogatottsága mindazonáltal töretlen: márciusban naponta több mint 1,1 milliárd oldalletöltést mértek, 22 százalékkal többet a decemberi napi átlagnál. A bejegyzett felhasználók száma 192 millió volt a múlt hónapban az egy évvel korábbi 145 millióval szemben.
A cég szerdán közölte, hogy bevételi forrásainak bővítése végett "felnőttanyagok" széles választékát kínálja népszerű on-line bevásárlóhálózatában -- írta a Reuters. A Yahoo! nem erősítette ugyan meg azokat a híreket, hogy az elmúlt hetekben "drámai mértékben" bővítette pornókínálatát, de azt kihangsúlyozta, hogy nem lát kivetnivalót az ilyen jellegű kínálatban. A Los Angeles Times szerdai jelentése szerint a Yahoo! csendben újraindította szakirányú "Adult and Erotica" on-line boltját, amelynek választékába több ezer új címet vett fel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.