Alighogy szerdán az Európai Unió brüsszeli bizottsága bejelentette, hogy 30,96 millió eurós büntetéssel sújtja a Volkswagent, a cég jelezte, fellebbez. Egyrészt túlzottnak tartja a bírság összegét, másrészt vitatja a bizottság megállapításait.
A bizottsági döntés indoklása szerint a VW 1996--97-ben körlevelekben utasította németországi márkakereskedőit, hogy ne adjanak árkedvezményt a Volkswagen Passat akkor piacra került új változatára.
Az unió egységes belső piacán érvényes versenyszabályozás szerint az árengedmények tiltása a kiskereskedelmi árak befolyásolása egyik formájának minősül, ami viszont a verseny korlátozásának minősített esete.
Mario Monti, a bizottság versenypolitikáért felelős tagja szerint eljárásával a Volkswagen vitathatatlanul korlátozta a kereskedők árképzési szabadságát, és ezzel nemcsak a német, de más tagországbeli fogyasztóknak is kárt okozott. Ráadásul egy olyan piacon tartotta mesterségesen magasan az árakat, ahol az új gépkocsik már amúgy is a legdrágábbak közé tartoznak Európában.
Brüsszel egyébként nem csupán azt kifogásolta, hogy a VW gyakorlatilag előírta az árakat dílereinek, hanem értesítésre kötelezte őket olyan esetekről, ahol mégis sor került volna valamilyen kedvezmény megadására, azaz közvetve meg is fenyegette őket -- írta az AFP.
Néhány éven belül már másodszor marasztalta el a Volkswagent az Európai Bizottság: 1998-ban azért, mert a cég olasz importőrével közösen akadályozta a VW és az Audi márkájú gépkocsik Olaszországból más tagállamokba, elsősorban Németországba és Ausztriába irányuló reexportját. Akkor 102 millió eurós -- az Európai Bíróság által végül 90 millióra csökkentett -- bírságot szabott ki, az egyik legmagasabbat, amelyet valaha is egyetlen cégre kirótt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.