Elmaradt a káosz
A pilóták akciója a vártnál jóval kevesebb utast érintett: egyfelől a Lufthansa és a charterjáratokat működtető leányvállalata, a Condor számos csütörtöki járatot áthelyezett szerda estére, másfelől az utasok -- tanulva az egy héttel korábbi 24 órás sztrájkból -- időben "kapcsoltak", és átíratták jegyüket más társaságok járataira. Sokan a repülőterek helyett a pályaudvarokat vették célba, hogy vasúton érjék el úti céljukat -- számol be az MTI.
A menetrend szerint csütörtökön Ferihegyre érkező 12 Lufthansa-járatból kora délutánig hármat töröltek. A Malév -- akárcsak az egy héttel korábbi munkabeszüntetés alatt -- a menetrendben szereplőnél nagyobb kapacitású két gép forgalomba állításával segített az utasok elszállításában.
A ZDF televízió frankfurti értesülése szerint töredezni látszik a sztrájkolók frontja: a Cockpit felhívása ellenére viszonylag sok pilóta jelentkezett reggel munkára. A közszolgálati televízió a Cockpiten belüli nézeteltérések éleződését látja abban, hogy információja szerint délelőtt lemondott posztjáról Georg Fongern, a szakszervezet mérsékeltnek számító szóvivője. Lépését feltehetően az motiválta, hogy a tárgyaló küldöttségben kisebbségben maradt a "hajthatatlanok" csoportjával szemben. Utóbbiak elfogadhatatlannak találták a Lufthansa megemelt ajánlatát is, amely a múlt heti 10,6 százalékos helyett mintegy 17 százalékos béremelést helyezett kilátásba a pilótáknak. A Cockpit is lépett, 35-ről 24 százalékra szállítva le igényét a repülőgép-vezetők fizetésének növelésére.
A Lufthansa vezetése egyébként csütörtökön ismertette első negyedévi eredményeit: 94 millió euró nettó veszteséget szenvedett el, a tavalyi első negyedévi 5 millió eurós nettó profit helyett. A közlemény szerint azonban a cég biztos benne, hogy az idén is sikerül elérni a tavalyi szintű működési profitot, habár a jelenlegi munkaügyi vita miatt egészen pontos jóslatot adni nem lehet. Az első negyedben a működési profit 5 millió euró volt, a tavalyi azonos időszakban elért 99 millió helyett.


