A pilóták akciója a vártnál jóval kevesebb utast érintett: egyfelől a Lufthansa és a charterjáratokat működtető leányvállalata, a Condor számos csütörtöki járatot áthelyezett szerda estére, másfelől az utasok -- tanulva az egy héttel korábbi 24 órás sztrájkból -- időben "kapcsoltak", és átíratták jegyüket más társaságok járataira. Sokan a repülőterek helyett a pályaudvarokat vették célba, hogy vasúton érjék el úti céljukat -- számol be az MTI.
A menetrend szerint csütörtökön Ferihegyre érkező 12 Lufthansa-járatból kora délutánig hármat töröltek. A Malév -- akárcsak az egy héttel korábbi munkabeszüntetés alatt -- a menetrendben szereplőnél nagyobb kapacitású két gép forgalomba állításával segített az utasok elszállításában.
A ZDF televízió frankfurti értesülése szerint töredezni látszik a sztrájkolók frontja: a Cockpit felhívása ellenére viszonylag sok pilóta jelentkezett reggel munkára. A közszolgálati televízió a Cockpiten belüli nézeteltérések éleződését látja abban, hogy információja szerint délelőtt lemondott posztjáról Georg Fongern, a szakszervezet mérsékeltnek számító szóvivője. Lépését feltehetően az motiválta, hogy a tárgyaló küldöttségben kisebbségben maradt a "hajthatatlanok" csoportjával szemben. Utóbbiak elfogadhatatlannak találták a Lufthansa megemelt ajánlatát is, amely a múlt heti 10,6 százalékos helyett mintegy 17 százalékos béremelést helyezett kilátásba a pilótáknak. A Cockpit is lépett, 35-ről 24 százalékra szállítva le igényét a repülőgép-vezetők fizetésének növelésére.
A Lufthansa vezetése egyébként csütörtökön ismertette első negyedévi eredményeit: 94 millió euró nettó veszteséget szenvedett el, a tavalyi első negyedévi 5 millió eurós nettó profit helyett. A közlemény szerint azonban a cég biztos benne, hogy az idén is sikerül elérni a tavalyi szintű működési profitot, habár a jelenlegi munkaügyi vita miatt egészen pontos jóslatot adni nem lehet. Az első negyedben a működési profit 5 millió euró volt, a tavalyi azonos időszakban elért 99 millió helyett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.