BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól fizet a beszédmondás

Üzleti vállalkozások sora jön létre manapság az Egyesült Államokban a vállalati alkalmazottak előtt beszédet mondók felkutatására. A pódiumra lépők tarifája általában 20--100 ezer dollár között mozog, de magasabb összegű akciók is vannak.

Al Gore volt amerikai alelnök és elnökjelölt két hete Orlandóban járt. Nem turistaként, hanem beszédmondóként. Tizenöt percig szerepelt ötezer turisztikai szakember előtt az amerikai turisztikai szövetség (TIA) éves vásárán. Másnap 70 ezer dollár érkezett a számlájára.
Gore példája nem egyedüli. Ismert, de már hivatali idejüket kitöltött politikusok, vállalatvezetők és természetesen még "praktizáló" menedzserek rendszeres jövedelemforrása manapság a közszereplés, netán a vállalati hakni. Humán erőforrás szakemberek ugyanis rájöttek: a motivációs eszközöket újakkal kell kiegészíteni.
Már az sem elég, amit például a General Electric tesz igen hangsúlyozottan. A GE vezetői ugyanis cégük belső nyilvánossága számára kijelentették: a társaságnál dolgozók egytizedénél csekély vagy semmilyen motivációt sem tapasztalnak, és ettől a tíz százaléktól folyamatosan meg kell válni. A GE példáját egyébként átvette a Sun Microsystem és a Microsoft is -- írta a USA Today című lap.
Amerikai felmérések szerint a kazettán kapható motivációs tréningekre tavaly 2,2 milliárd dollárt költöttek a cégek. Egy félnapos, személyre szabott okatatás 400--900 dollárba kerül fejenként. Egy tíz fő számára összeállított háromnapos összeszoktató kirándulás több tízezer dollárra rúg.
Szakértők szerint mindez akár fölösleges is lehet, de legalábbis kiegészítésre szorul. Az egyik bevált eszköz, ha egy közismert, érdekes, humoros és jó előadó hírében álló embert meghívnak lelkesítő előadásra. Egy jól felépített beszéd többet hoz a konyhára, mint a vállalat nevével ellátott pólók, hamutartók, képkeretek, táskák, mappák, vagy az utazások és a tréningek.
A beszédmondók felkutatása valóságos üzletággá bővült. Külön tanácsadó cégek jöttek létre az Egyesült Államokban, amelyek rangsorolják a szereplőket. Kisebb jutalék ellenében fel is készítik a beszédmondókat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.