BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Matsushita-Hitachi: stratégiai szövetséget kötnek

A Matsushita Electric Industrial és a Hitachi japán lapértesülések szerint egyesíti erejét a háztartási elektronikai cikkek piacán. A két társasághoz tartozó márkák megmaradnak, a termékek fejlesztése és gyártása viszont közössé válik -- írja a Reuters.

A Matsushita és a Hitachi szövetséget köt a háztartási elektronikai berendezések kutatás-fejlesztési programjaira, a gyártásra és az alkatrészbeszerzésre vonatkozóan. A Nihon Keizai Shimbun szerint a többek között a Panasonic, National és Technics márkákat jegyző Matsushita más módon nem tudja tovább növelni nyereségességét. A legfőbb termékeinek számító színes tévék és légkondicionálók piacán a kereslet csökken, a Hitachi ezzel szemben a digitális technológiát alkalmazó berendezések gyártásában maradt le.
A Matsushitát különösen az üzleti tervezés és marketing területén, a Hitachit pedig a félvezetőgyártásban tartják erősnek. A szövetségkötés után a japán lap szerint a két cég áthelyezi egymáshoz a megfelelő háztartási gépek gyártását, és a költségek lefaragása érdekében egyesíti digitális eszközökre vonatkozó fejlesztését. Az alkatrészek beszerzését szintén összevonják. Az elképzelések szerint mindkét fél megtartaná saját márkaneveit.
A Matsushita és a Hitachi egyaránt 20 százaléknál nagyobb részesedéssel rendelkezik a japán mosógéppiacon, a Matsushita emellett vezeti a hűtőgéppiacot is, ahol a Hitachi negyedik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.