A kelet-közép-európai régióban a jugoszláv vasút a MÁV Rt.-nek tartozik a legnagyobb összeggel, a kamatokkal együtt az adósság eléri a 21 milliárd forintot. A vasúttársaság évek óta erőfeszítéseket tesz arra, hogy behajtsa a tartozást, de a különböző intézkedésekkel eddig csak azt érte el, hogy sikerült mérsékelni a növekedést.
A napokban a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) keretében a hitelező vasutak Párizsban tárgyaltak. Érdeklődésünkre Benczédi Mihályné elmondta: mindenképpen előrelépés, hogy a jugoszláv vasút elismerte tartozását, eddig ugyanis ez sem történt meg. Várható, hogy még az idén tárgyalóasztal mellé ülnek a hitelezők, a jugoszláv vasút, valamint az UIC képviselői, s megállapodás születhet az adósság ütemezéséről. Az UIC pénzügyi bizottsága elfogadta a MÁV javaslatát, amely szerint a jugoszláv vasutak régi adósságát tartalmazó mérlegét aktualizálják, és kamatot számítsanak fel a tőketartozás után.
A bizottság azt is jóváhagyta, hogy a vasúttársaságok közötti pénzmozgás nélküli elszámolást végző irodát 2002. január 1-jétől a MÁV budapesti székhellyel működtesse.
Benczédi Mihályné előadást tartott az európai vasutak közösségének párizsi szemináriumán a MÁV-nál az új EU-irányelvek szerint kidolgozott vasúti pályahasználati díj elveiról. A MÁV már kidolgozta a rendszer elveit, és a hozzászólásokból kiderült, hogy e tekintetben a nyugat-európai vasutak előtt jár a magyar vasúttársaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.