A márciussal végződött pénzügyi évet 331 milliárd jen (2,69 milliárd dollár) nyereséggel zárta a Nissan-csoport az egy évvel korábbi 684 milliárdos hiányt követően. Ez egyszersmind azt jelenti, hogy három év óta először fognak osztalékot fizetni, részvényenként hét jent.
Az eredményeket kommentálva a társaság elnöke rámutatott: beérett az 1999 októberében indított "újjáélesztési" program, és sikerült a költségeket jelenősen lefaragni. Carlos Ghosn, becenevén "Le Cost Killer" azonnal munkához látott, amint a Nissan 36,8 százaléka a Renault-hoz került, s ő átvette az irányítást -- írta a Reuters.
Csökkentették a kapacitásokat, gyárakat zártak be, létszámleépítést hajtottak végre, megváltak a nem az alaptevékenységhez tartozó üzletágaktól, "kiegyelték" a beszállítókat.
Ghosn elmondása szerint a nevéhez fűződő programnak köszönhetően a Nissan fennállása óta a legjobb pénzügyi eredményeket könyvelhette el a márciussal végződött üzleti évben. A csoport árbevétele 6,09 ezer milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 5,98 ezer milliárdról, a működési nyereség 290 milliárd jent tett ki, míg egy évvel korábban 82,57 milliárd volt.
A piac kellőképpen honorálta a Nissan-vezetés erőfeszítéseit: a csütörtöki záráskor Tokióban 845 jen volt a társaság papírjainak árfolyama, 28 százalékkal több, mint az év elején. Mindamellett az elemzők óvatosságra intenek, mondván, japán harmadik legnagyobb autógyára csak akkor tudja megtartani visszaszerzett pozícióit, ha továbbra is keményen kitart a takarékosság mellett, s megpróbálja kivédeni az amerikai gazdaságból érkező negatív impulzusokat.
Gyökeres fordulat következett be a Nissan életében: történetének legjobb eredményével zárta a tavalyi esztendőt, míg egy évvel korábban leküzdhetetlennek látszó nehézségekkel küszködött. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.