Alternatíva nézőnek és hirdetőnek
A július 10-éig futó Bár egyes epizódjait pedig ennél is nagyobb figyelem kíséri, a sorozat negyedik hetében például átlagosan 2,6 százalékos nézettséggel. Mint azt Ralf Manthey, a csatorna programigazgatója a Világgazdaság kérdésére elmondta, a Viasat -- amely a nézők és a hirdetési partnerek számára egyaránt új alternatívát kíván kínálni a programigazgató vélekedése szerint meglehetősen zsúfolt magyar tévépiacon -- a városokban élő fiatalabb nézőket tekinti elsődleges célcsoportjának. Ezért a mintegy 10-15 millió dolláros befektetéssel létrehozott és azóta is folyamatos ráfordításokkal fejlesztett Viasat 3 programválasztékát és egyes műsorainak stílusát is értelemszerűen a 14 és 39 év közötti fiatalok ízléséhez és elvárásaihoz igazítja. A programigazgató szerint a csatornának a Magyarországon jelenleg működő kereskedelmi tévékéhez képest bátrabb hangjával és merészebb kezdeményezéseivel -- amilyen Survivor (Túlélő) amerikai változatának bemutatása vagy az első magyar reality show elkészítése és sugárzása -- gyorsan sikerült felhívni magára a figyelmet. Manthey megítélése szerint a korszerű marketingeszközökkel, egyebek mellett internetes hírlevéllel, illetve telefonos akciókkal is támogatott Bár beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért ennek vagy egy másik, ugyancsak a reality show műfajába tartozó történetnek a formájában az ősszel folytatása várható.
A 2000 végén indult, a svéd MTG-csoporthoz tartozó Viasat 3 országos lefedettsége az AGB adatai szerint 45 százalékos, egy nézője naponta átlagosan 32 percet nézi műsorait.


