Japán vonzza a luxust
Domenico de Sole, a Gucci bőr- és luxusbirodalom elnök-vezérigazgatója tájékoztatóján közölte, hogy cége 1994 óta látványos növekedést ért el a szigetország piacán, ahol a most zárult üzleti évben 406 millió dolláros forgalmat bonyolított le, teljes árbevételének 18 százalékát. Az idén nyitandó újabb 22 egységgel 75-re nő a Gucci-áruházak száma Japánban.
Az ország lakosainak luxus-, illetve minőségi termékei iránti igényének köszönhetően egyébként más híres európai divatházak is megvetették a lábukat a japán piacon, például a Burberry, a Louis Vuitton és a Prada. A Louis Vuitton tavalyi japán forgalma 834,3 millió dollárnyi volt, körülbelül harmada az összbevételének. Jövőre eddigi legnagyobb -- tízszintes, sőt egy múzeumot is befogadó -- áruházát nyitja meg Tokió Aojama kerületében.


