BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nyolc helyi adó a Juventus "hálójában"

A regionális csatornák hirdetési piaci helyzetük javulását várják attól a hálózatos szerveződéstől, amelyet a Juventus Rádió kezdeményezett amerikai mintára. Az egységes tarifán kínált hirdetési bevételen a napi négy óra műsort szolgáltató JR osztozik helyi rádiós partnereivel.

Az USA-ban több évtizede bevált hálózati rendszert épít a hazai regionális rádiókkal a Juventus Rádió (JR). A cég az Egyesült Államok egyik vezető nemzetközi rádióhálózatot működtető társasága, a Metromedia International Inc. tulajdona. Mark West, a JR igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy az együttműködés révén erősödhet a regionális csatornák pozíciója a hirdetési piacon. Ám ennek során át is szerveződhet az eddig szigorúan centralizált szemléletű, országos, budapesti és csak ez után a regionális szereplők hierarchiájában gondolkodó magyar médiapiac.
A Juventus eddig a győri BCM, a békéscsabai Csaba, a nyíregyházi Gold FM, a debreceni FM 95, a pécsi Zengő, a szarvasi Cervinus, a siófoki Balaton Rádióval és a Rádió Egerrel állapodott meg napi négyórás, a regionális adók műsorrendjében 10-14 órában sugárzott műsorblokk átadásáról. West szerint van igény akár napi 20 óra átvételére is. A helyi adóknak műholdon átadott műsoridőre a Juventus a regionális csatornákéval megnövelt lefedettség és hallgatottság beszámítása alapján kalkulált egységes tarifán értékesíti a hirdetési időket. A bevételt az egyes helyi adókkal azok saját tarifáinak figyelembevételével osztja meg. Így a helyi adóknak a saját régióikon kívüli hirdetők is elérhetővé válhatnak.
Szombati Béla, a debreceni Rádió FM 95 ügyvezetője és Fazekas Csaba, a nyíregyházi Gold Rádió programigazgatója egybehangzó véleménye szerint a regionális adók hirdetési bevételének mintegy 90 százaléka hagyományosan a helyi hirdetőktől származik. Így a hálózati rendszer számukra áttörést jelenthet az értékesítésben.
A Juventus Rádió tavaly 1,5 milliárd forint árbevételre tett szert, erre az évre 1,7 millirádra számít. A magyar hirdetési piacon West szerint a rádiós szektorban a célcsoportok erős szegmentációja várható.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.