Már nyolc helyi adó a Juventus "hálójában"
Az USA-ban több évtizede bevált hálózati rendszert épít a hazai regionális rádiókkal a Juventus Rádió (JR). A cég az Egyesült Államok egyik vezető nemzetközi rádióhálózatot működtető társasága, a Metromedia International Inc. tulajdona. Mark West, a JR igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy az együttműködés révén erősödhet a regionális csatornák pozíciója a hirdetési piacon. Ám ennek során át is szerveződhet az eddig szigorúan centralizált szemléletű, országos, budapesti és csak ez után a regionális szereplők hierarchiájában gondolkodó magyar médiapiac.
A Juventus eddig a győri BCM, a békéscsabai Csaba, a nyíregyházi Gold FM, a debreceni FM 95, a pécsi Zengő, a szarvasi Cervinus, a siófoki Balaton Rádióval és a Rádió Egerrel állapodott meg napi négyórás, a regionális adók műsorrendjében 10-14 órában sugárzott műsorblokk átadásáról. West szerint van igény akár napi 20 óra átvételére is. A helyi adóknak műholdon átadott műsoridőre a Juventus a regionális csatornákéval megnövelt lefedettség és hallgatottság beszámítása alapján kalkulált egységes tarifán értékesíti a hirdetési időket. A bevételt az egyes helyi adókkal azok saját tarifáinak figyelembevételével osztja meg. Így a helyi adóknak a saját régióikon kívüli hirdetők is elérhetővé válhatnak.
Szombati Béla, a debreceni Rádió FM 95 ügyvezetője és Fazekas Csaba, a nyíregyházi Gold Rádió programigazgatója egybehangzó véleménye szerint a regionális adók hirdetési bevételének mintegy 90 százaléka hagyományosan a helyi hirdetőktől származik. Így a hálózati rendszer számukra áttörést jelenthet az értékesítésben.
A Juventus Rádió tavaly 1,5 milliárd forint árbevételre tett szert, erre az évre 1,7 millirádra számít. A magyar hirdetési piacon West szerint a rádiós szektorban a célcsoportok erős szegmentációja várható.


