Az idei magyar vállalati infokommunikációs piacot összesen 420 milliárd forintra becsüli a Think és a BellResearch első közös felmérése. Az ezer hazai, 10 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalat válaszain alapuló jelentés a távközlés, az informatika és az internet gazdasági-vállalati összefüggéseit vizsgálja.
A reprezentatív minta alapján a 31,6 ezer érintett vállalat az idén 155 milliárd forintot szán távközlési kiadásokra, melyből 100 milliárdot a beszédcélú távközlés, 46 milliárdot a mobiltelefon-költségek emésztek fel, 9 milliárd forintot pedig különböző beruházásokra és fejlesztésekre fordítanak.
A felmérés szerint ma már minden negyedik dolgozó asztalán van személyi számítógép, és a PC-vel ellátott munkatársak kétharmada elérhető e-mailen. A vállalati körben áprilisban közel 70 százalékos volt az internetelterjedtség, ami az év végére várhatóan 80 százalékra emelkedik. A cégek kétharmada csak maximum 64 kb/s-os sávszélességgel csatlakozik a világhálóhoz, az internetes tartalmakban pedig még mindig a cégismertető jelleg a meghatározó. A hazai vállalatok többsége egyáltalán nem készít előzetes terveket infokommunikációs költségeire, az előre számoló -- általában nagyobb -- cégek viszont szinte a felmérés minden mutatójában meghatározó értéket képviselnek. A készítők úgy tervezik, hogy félévente megújítják a magyar infokommunikációs jelentést, melyet adatbázisként kívánnak hasznosítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.