BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

PC minden negyedik íróasztalon

A hazai vállalatok az idén 155 milliárd forintot költenek beszédcélú távközlésre, 66 milliárd forintot adatkommunikációra, 185 milliárdot informatikára és 14 milliárdot az internetes kapcsolatra -- derül ki a Think Consulting és a BellResearch kutatóintézet felméréséből. A két társaság ezentúl félévente tervezi frissíteni a hazai vállalatok megkérdezésén alapuló infokommunikációs jelentését.

Az idei magyar vállalati infokommunikációs piacot összesen 420 milliárd forintra becsüli a Think és a BellResearch első közös felmérése. Az ezer hazai, 10 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalat válaszain alapuló jelentés a távközlés, az informatika és az internet gazdasági-vállalati összefüggéseit vizsgálja.
A reprezentatív minta alapján a 31,6 ezer érintett vállalat az idén 155 milliárd forintot szán távközlési kiadásokra, melyből 100 milliárdot a beszédcélú távközlés, 46 milliárdot a mobiltelefon-költségek emésztek fel, 9 milliárd forintot pedig különböző beruházásokra és fejlesztésekre fordítanak.
A felmérés szerint ma már minden negyedik dolgozó asztalán van személyi számítógép, és a PC-vel ellátott munkatársak kétharmada elérhető e-mailen. A vállalati körben áprilisban közel 70 százalékos volt az internetelterjedtség, ami az év végére várhatóan 80 százalékra emelkedik. A cégek kétharmada csak maximum 64 kb/s-os sávszélességgel csatlakozik a világhálóhoz, az internetes tartalmakban pedig még mindig a cégismertető jelleg a meghatározó. A hazai vállalatok többsége egyáltalán nem készít előzetes terveket infokommunikációs költségeire, az előre számoló -- általában nagyobb -- cégek viszont szinte a felmérés minden mutatójában meghatározó értéket képviselnek. A készítők úgy tervezik, hogy félévente megújítják a magyar infokommunikációs jelentést, melyet adatbázisként kívánnak hasznosítani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.