BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cégek felének már van weboldala

A magyarországi vállalatok többsége úgy ítéli meg, hogy az internet, illetve az internetes alkalmazások szerepe ugyan fokozatosan nő, de alapvetően még nem határozza meg piacukat -- mondta Akar László, a GKI Gazdaságkutató Rt. vezérigazgatója kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

A GKI Rt., a Webigen Rt. és a Sun Microsystems Magyarország második negyedévi közös felmérésében részt vevő kisvállalatok 84 százalékának, a közép- és nagyvállalatok 91 százalékának volt internet-hozzáférése.
A 750 válaszadó cég közül a közép- és nagyvállalatok 55 százaléka, a kisvállalatok 18 százaléka jelezte, hogy intranetes hálózatot működtet, a cégek 55 százaléka pedig weboldalt is üzemeltet.
A vállalatok az első negyedévhez képest -- az új technika elterjedésével párhuzamosan -- egyre inkább úgy vélik, hogy a felmerülő lehetőségekkel élni tudnak, ezt jelzi az internetes beszerzések és értékesítések iránti hajlandóság növekedése -- közölte Akar László.
Ezt támasztja alá a kutatás alapján kialakított GKI--Webigen internetgazdasági index, amelynek értéke a közép- és nagyvállalatok esetében az első negyedévi 14,4-ről 19,7-re nőtt. Mivel az index értéke --100 és +100 között ingadozhat, ezért a kapott érték enyhe optimizmust mutat -- derül ki a felmérésből.
Az internetnek a piacra gyakorolt hatását, használati lehetőségeit, az internetes beszerzés és értékesítés arányát kifejező részindexekből álló konjunktúraindex növekedése azt mutatja: a közép- és nagyvállalatok optimistábban ítélik meg kilátásaikat az elektronikus gazdaságban az első negyedévhez képest.
A kisvállalatok esetében a második negyedévben a GKI--Webigen index 2,4 százalék volt. Az alacsony érték piacaik véleményük szerinti csekély internetes befolyásoltságából és szerény mértékű értékesítésükből adódik. A másik két szempontot hasonlóan ítélték meg, mint a közép- és nagyvállalatok. A felmérés szerint a vállalatok 59 százaléka termékei ismertebbé tételére, 17 százaléka megrendelésre, 10 százaléka a szállítási feltételek, 6 százaléka pedig a fizetési feltételek megadására használja az internetet. (MTI)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.