BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cégek felének már van weboldala

A magyarországi vállalatok többsége úgy ítéli meg, hogy az internet, illetve az internetes alkalmazások szerepe ugyan fokozatosan nő, de alapvetően még nem határozza meg piacukat -- mondta Akar László, a GKI Gazdaságkutató Rt. vezérigazgatója kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

A GKI Rt., a Webigen Rt. és a Sun Microsystems Magyarország második negyedévi közös felmérésében részt vevő kisvállalatok 84 százalékának, a közép- és nagyvállalatok 91 százalékának volt internet-hozzáférése.
A 750 válaszadó cég közül a közép- és nagyvállalatok 55 százaléka, a kisvállalatok 18 százaléka jelezte, hogy intranetes hálózatot működtet, a cégek 55 százaléka pedig weboldalt is üzemeltet.
A vállalatok az első negyedévhez képest -- az új technika elterjedésével párhuzamosan -- egyre inkább úgy vélik, hogy a felmerülő lehetőségekkel élni tudnak, ezt jelzi az internetes beszerzések és értékesítések iránti hajlandóság növekedése -- közölte Akar László.
Ezt támasztja alá a kutatás alapján kialakított GKI--Webigen internetgazdasági index, amelynek értéke a közép- és nagyvállalatok esetében az első negyedévi 14,4-ről 19,7-re nőtt. Mivel az index értéke --100 és +100 között ingadozhat, ezért a kapott érték enyhe optimizmust mutat -- derül ki a felmérésből.
Az internetnek a piacra gyakorolt hatását, használati lehetőségeit, az internetes beszerzés és értékesítés arányát kifejező részindexekből álló konjunktúraindex növekedése azt mutatja: a közép- és nagyvállalatok optimistábban ítélik meg kilátásaikat az elektronikus gazdaságban az első negyedévhez képest.
A kisvállalatok esetében a második negyedévben a GKI--Webigen index 2,4 százalék volt. Az alacsony érték piacaik véleményük szerinti csekély internetes befolyásoltságából és szerény mértékű értékesítésükből adódik. A másik két szempontot hasonlóan ítélték meg, mint a közép- és nagyvállalatok. A felmérés szerint a vállalatok 59 százaléka termékei ismertebbé tételére, 17 százaléka megrendelésre, 10 százaléka a szállítási feltételek, 6 százaléka pedig a fizetési feltételek megadására használja az internetet. (MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.