Az elmúlt évben -- a termékkörtől függően -- a piac 10-14 százalékát megszerzett Murányi azt fontolgatja, hogy a jövő év végéig újabb egységeket nyit. Őszre tervezik a hét, nagyjából területi alapon szervezett, egyenként több boltot üzemeltető kft. egyesítését, de még nem dőlt el az új szervezet társasági formája. Addig is szükség van egy profi gazdasági igazgatóra, akinek kiválasztása folyamatban van -- válaszolt lapunk kérdésére Korona Zoltán, aki április óta tölti be a Murányi Kereskedőház cégvezetői posztját.
Ma már világosan látszik, hogy számos -- különösen a készletfinanszírozással kapcsolatos -- gondot okozott az elmúlt évi 9 áruháznyitás. Mindez oda vezetett, hogy egyes esetekben átmeneti fizetési nehézségeink adódtak -- ismerte el a vezető.
A Győrből indult Murányi az elmúlt nyolc év alatt hatalmas ívet futott be, ám a boltról boltra terjeszkedés lendülete megtört, s most hideg racionalizálással újra kell szervezni a céget. "Bátor döntés volt" -- jelentette ki a cégvezető a Sugárban lévő Murányi és a József körúti Sony Shop bezárásával kapcsolatban, hozzáfűzve: ezek az egységek nem voltak eléggé nyereségesek. Korona Zoltán az elmúlt hónapokban a vállalat belső rendszerét ésszerűsítette, hogy megvesse az alapot a távlati terveknek.
A cégvezetés átalakította a költséggazdálkodást, felülvizsgálta a beszállítói kört. A marketingkommunikációban a helyi eseményekre, a mikromarketingre és a plazákkal való szorosabb együttműködésre kívánnak nagyobb hangsúlyt fektetni, valamint folyamatban van egy törzsvásárlói rendszer kidolgozása is.
"Nem csupán az új belépőkkel kell számolnunk, hanem piaci területünkre a hipermarketek is egyre szélesebb körben kívánnak betörni. Véleményem szerint a jövőben egyre nagyobb szerepet kap a szakkereskedelem, és ez megalapozza a Murányi Kereskedőház létjogosultságát" -- vélte a vezető.
A multik -- például a legnagyobb vetélytárs, a Media Markt -- óriási tőkeerejével szemben csupán a szikár, takarékos szervezettel, pontos készletgazdálkodással és a kiszolgálás minőségével veheti fel a versenyt a Murányi: egy multinak például jóval kedvezőbbek a hitelhez jutási lehetőségei, mint egy feltörekvő magyar cégnek, amely még átmeneti veszteségességet sem engedhet meg magának -- érvelt a vezető.
A költséggazdálkodás indokolja a beszállítók számának csökkentésére vonatkozó tervet, ugyanakkor a négyszáz fős cég az idén 62 alkalmazottjától vált meg, a megmaradók pedig komoly szakmai és termékismereti tréningen vesznek részt.
Mindazonáltal a marketingen is javítanai kíván a Plaza-hálózathoz kötődő cég, amely havi 52 oldalas saját reklámmagazint ad ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.