Hirdetési óriás születik
A világ hirdetési piacának harmadik legnagyobb vállalkozásává tenné az amerikai Interpublicot (IP) azon terve, hogy 1,9 milliárd dollárért megvásárolja a szintén amerikai True Northot (TN). Az ügyletre várakozások szerint annak ellenére is sor kerül, hogy a hirdetési ipar nehézsúlyú óriásának számító két cég nemrég második negyedévi forgalma alapján részvényei hozamának csökkenésére figyelmeztette befektetőit, s hogy ennek hatására részvényeik azonosan, közel 3 százalékkal estek az NYSE-n.
Az amerikai gazdaság gyengélkedésének hatására mind mélyebb reklámrecesszió költségeik drasztikus megnyirbálására kényszeríti a bevételei nagyobb részét hirdetésekből nyerő lapokat is. Mint beszámoltunk róla, a pangó hirdetési piacon a TNYT-t és a Boston Globe-ot megjelentető The New York Times Co. kiadóvállalat ez év első három hónapjában a két lappal összesen a tavalyinál 5,3 százalékkal kisebb hirdetési árbevételt ért el. Emiatt a 14 ezer fős TNYT az év végéig mintegy ezer munkatársat tervez elbocsátani. Az intézkedéstől a lap kiadója 35-40 millió dolláros megtakarítást remél. Ezzel egy időben jelentette be 400 fő elbocsátását az Amerika-szerte 32 regionális napilapot megjelentető Knight Rider kiadó. Itt az elbocsátások mértéke az év végig az 1700 főt is elérheti.


