Lipcsét választotta a BMW
A konszern szóvivőjének szerdai bejelentése hónapok óta tartó izgatott várakozás végére tett pontot, és lelkes ujjongást váltott ki a keletnémet régióban -- írja a távirati iroda berlini tudósítója. Az itteni politikusok és gazdasági szakemberek abban reménykednek, hogy a BMW-gyár szívóhatásának következtében fellendülés köszönt be a szászországi nagyváros vonzáskörzetében. Ezáltal csökkenhet a környéken (Halle, Merseburg, Torgau, Borna, Weissenfels, Zeitz) a jóval 20 százalék fölötti munkanélküliség.
Az új üzem megépítésébe kétmilliárd márkát kíván befektetni a bajor konszern. Magában a gyárban 2500 ember találhat majd munkát, a beszállító cégeket is tekintetbe véve azonban összesen mintegy tízezer munkahely létesül az autóipari beruházásnak köszönhetően.
A lipcsei telephelyen készülnek majd 2004-től kezdve a BMW 3-as sorozatú családjának modelljei, mégpedig napi 600 darab. Ezeket ma még Regensburgban gyártják; a típusváltás után a Duna menti városban a BMW jövendő kisautóját, az 1-es sorozatot fogják összeszerelni.
A bajor autókonszern új üzemének helyszínére eredetileg több mint 200 európai város, illetve régió pályázott. A már korábban kiesettek között volt Szolnok, Debrecen, s végül májusban Tatabánya is elutasító levelet kapott Münchenből.
A legutóbbi szűrés után öt jelölt maradt fenn a rostán: három német város (Lipcse, Schwerin, Augsburg) mellett a franciaországi Arras és a csehországi Kolín. Július elejére az ötből már csak kettő maradt: Kolín és Lipcse.
A BMW igazgatótanácsán belül hírek szerint igen kemény huzavona folyt a két lehetséges helyszínt pártoló táborok között. Lipcse mellett szólt a közelség a többi BMW-telephelyhez, a jó légi és közúti megközelíthetőség, valamint a szövetségi és tartományi kormánytól remélt, nem csekély támogatás (ez akár 350 millió márkára is rúghat). Kolín legfőbb aduja a viszonylag olcsó munkaerő volt: az ottani termelés hosszú távon 25 százalékkal olcsóbb lett volna, mint Németországban.
A BMW autógyár Lipcsében építi föl új üzemét, amelyben három év múlva kezdődik a 3-as sorozatú modellszéria gyártása -- jelentették be szerdán Münchenben. A cég vezetői előzőleg több helyszínt, köztük magyarországiakat is megtekintettek, végül az egyik hazai mellett döntöttek. VG-összefoglaló-->


