BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországról terjeszkedne a Praktiker

A németországi anyacég a Magyarországon folyamatosan erősödő Praktiker Magyarország Kft. barkácsáruházon keresztül tervezi irányítani térségbeli terjeszkedését. A német Praktiker viszont veszített népszerűségéből, s tulajdonosa, a Metro AG az eladását fontolgatja. A magyar piacon versenytárs OBI és Baumax is növelte tavalyi árbevételét. Az idén mindhárom lánc a kertészeti kínálatban tervez erősíteni.

A magyarországi áruházak számát tekintve szinte fej fej mellett van a három legnagyobb magyarországi barkácshálózat, a Baumax, az OBI és a Praktiker, ám árbevétel alapján a legrégebben megjelent Baumax a sereghajtó. Mindegyikük a kertészeti kínálatot bővíti az idén a 250 milliárd forint forgalomra tehető hazai barkácspiacon.
A németországi Praktiker anyavállalat tervei szerint Magyarország a kelet-közép-európai terjeszkedés központja lesz. Hazánkban az idén nyitotta meg 12. áruházát Szombathelyen az országban három éve megtelepedett Praktiker Kft., amely saját barkácspiaci részesedését 4,7 százalékra teszi. Tavaly 30 százalékkal növelte árbevételét -- tájékoztatta a Világgazdaságot a Publicom ügynökség munkatársa. Az idei terv 30 milliárd forint, az első nyereséget a jövő év végére várják. A lánc 2002-ben további két egységgel bővül, hosszabb távon 16 áruházzal látják lefedhetőnek a hazai piacot.
A Baumax Rt. 5-6 százalékosra becsüli piaci részesedését. A cég az elmúlt évben mintegy négymilliárd forintos beruházással Nyíregyházán és Debrecenben nyitott új áruházat. Az idén a győri, a szegedi, a IX., illetve a XVII. kerületben lévőt összesen hatezer négyzetméterrel bővíti. A mintegy kétmilliárd forintos beruházás révén a Baumax-egységek magyarországi összalapterülete 69 ezer négyzetméter lesz. Így a ma 430 fős létszám az év végére mintegy 550-re emelkedik. A társaság az idén újabb 25 százalékos forgalomnövekedésre számít. A tervek szerint öt éven belül -- 15 milliárd forint ráfordításával -- 20 tagúvá bővül a Baumax magyarországi hálózata.
Az OBI Magyarország Kft. tizenegyedik barkácsáruháza tavaly nyílt Kaposváron. Az 1,8 milliárd forintba került kilencezer négyzetméteres áruházhoz üvegházas és szabadtéri kertészet is épült. A cég idei terveiben különös hangsúlyt kap ez a terület. A társaság 2001-ben megkezdi két újabb vidéki nagyáruházának építését, s több száz millió forintos bővítést is végrehajt három egységben, amelyekben kerti centrumokat hoz létre.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.