BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyílnak a Quick éttermek

A belga--francia érdekeltségű Quick étteremlánc tavalyi piacra lépése óta hét üzletet nyitott és közel egymilliárd forintot fektetett be Magyarországon -- közölték tegnap, a hálózat újabb fővárosi egységének átadásán. A cégnek az a célja, hogy 2002 végéig -- összesen 9 milliárd forintos beruházás révén -- 35 üzlettel a magyar piac második legnagyobb szereplője legyen.

Az 57,88 százalékban a belga GIB áruházlánc tulajdonában lévő Quick étteremhálózat első egysége 1971-ben indult Belgiumban. A francia nyelvterületen való gyors terjeszkedés eredményeként jelenleg 463 üzletükben világszerte 16 ezer embert foglalkoztatnak, és évente 221 millió ügyfelet szolgálnak ki.
A társaság Belgiumban és Luxemburgban piacvezető, Franciaországban pedig 329 egységgel a második legnagyobbnak számít. Árbevételük az elmúlt évben elérte a 669 millió eurót, azonban a BSE-kór miatti termékfejlesztések és a terjeszkedés révén alig 0,2 millió eurós nyereséggel számolhattak. Az idei tervek 700 milliós árbevételről szólnak.
A Quick az elmúlt évben kezdte meg a terjeszkedést a régióban, Szlovénia mellett Magyarországot jelölve ki az első számú célpontnak. Tavaly augusztus óta 800 millió forintos költségen hét üzletet nyitottak, az idén kétmilliárdos ráfordítással további legalább tíz egység átadását tervezik, és ezzel a Quick számít Magyarországon a legnagyobb belga beruházásnak.
A szükséges tőke rendelkezésre áll, a megvalósulás többnyire az önkormányzati engedélyeken múlik -- nyilatkozta a Világgazdaságnak Luc Thibaud, a magyar részleg igazgatója. A jövő év végéig azonban összesen 35 étteremből álló hálózatot szeretnének üzemeltetni, ami a jelenlegi 150 fős csapat 1500 főre növelését is szükségessé teszi. Az igazgató elmondása szerint céljuk a magyar piacon a második hely megszerzése. Számításaik szerint pedig az üzletenkénti mintegy 150 millió forintos beruházás 5-6 év alatt térülhet meg.
A Nyugati téren tegnap megnyílt 125 ülőhelyes Quick étterem menüjében 15 főétel és 7 desszert található, a hamburger szokatlan módon marhahúsból készül. Az alapanyagok 70 százalékban magyar szállítóktól származnak, és a hazai egység kezében van a termékek fejlesztésének lehetősége, az ízvilág itteni elvárásokhoz igazítása -- fogalmazott Luc Thibaud.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.