Az első félévi üzemanyag-forgalmi adatok alapján az látható -- tájékoztatta a Világgazdaságot Wilde György, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) főtitkára --, hogy jelentősen, 18 százalékkal csökkent a keverék alapjául is szolgáló 91-es benzin forgalma. Ezt szakmai körökben azzal magyarázzák, hogy ezt az autósok legszegényebb rétege veszi, akiknek egyre kevsebb pénzük jut az autózásra.
Visszaesett 2000 első feléhez képest a 98-as benzin forgalma is, de "csak" 10 százalékkal. Részaránya még így is magasabb, mint amit a kifejezetten 98 oktános üzemanyagra tervezett gépkocsik mennyisége indokolna. Ennek vélhetően az az oka, hogy miután gyárilag ebbe kevernek ólompótló adalékot, sok olyan autós, akinek kocsiját még ólmozott benzinre tervezték, ezt veszi. Ugyanakkor ezen autósok egy része az árkülönbség miatt 95-ösre váltott, és maguk keverik bele az adalékot, literenként 10 forintot spórolva ezzel.
A MÁSZ főtitkára megjegyezte, hogy az első fél évben ugyan 10 százalékkal nőtt az új személygépkocsi-eladások száma, a 95-ös motorbenzin forgalmában ez csak kisebb mértékben jelentkezett, vagyis tovább nő a kis fogyasztású autók száma. Ugyancsak növekszik a dízelmotorral szerelt kocsik aránya is, részben ezzel magyarázható a gázolajforgalom szerény növekedése.
A gázolaj árát egyébként a Mol Rt. pénteken nulla órától 3 forinttal csökkenti, a benzinek ára változatlan marad. A motorbenzinek súlyozott átlagára egyébként az idén az első fél évben 234,35 forint volt, szemben a tavalyi 227,32-dal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.