Új hadrendben az Interpublic
Miután a piacfelügyeleti hatóságok jóváhagyása véglegessé tette a két óriáscég összeolvadását, a működését Interpublic néven folytató hirdetési vállalat elnök-vezérigazgatója, John Dooner nyilvánosságra hozta a társaság új szervezeti felépítését.
A TN beolvasztásával összesen 7,2 milliárd dollár súlyúra hízott Interpublic újjászervezése 60 ezer, együttesen 68 milliárd értékű ügyfélszámlát kezelő munkatársat érint. Dooner szerint az átalakítás legkényesebb pontja a társaság jól bevezetett márkáinak és brandjeinek tekintélyükhöz és súlyukhoz méltó kezelése volt.
Az Interpublic mostantól négy üzletágra tagolva működik, ebből kettő klasszikus reklámügynökségi feladatokat ellátó cégeket egyesít. A leányvállalatával a magyar piacon is meghatározó szerepet játszó McCann-Erickson World Group ezentúl egyebek mellett a TN-nel átvett Bozell chicagói cégét, a Temerlin McClain, a Hill, a Connors és a Cosmopulos ügynökségeket is magában foglalja.
Annak ellenére, hogy az idén elvesztette a DaimlerChrysler (DC) több mint 1 milliárd dolláros büdzséjét, külön egységként őrizheti meg viszonylagos önállóságát a szintén a TN részeként érkezett Foot, Cone and Belding (FCB) csoport, magába fogadva a Lowe Lintashoz tartozó Campbell-Ewald ügynökséget és vele a General Motors teljes reklámköltését. Ettől nem is titkoltan a DC reklámkerete helyén tátongó űr betöltését várják az Interpublicnál. Reklámpiaci elemzők egyelőre a négyes fogat fekete lovaként tekintenek a Partnership elnevezésű részlegre, amelyben az Interpublic csoport legtekintélyesebb és ezért szimpla funkcionális alapon máshová be nem sorolható cégei kaptak helyet. Így ide került többek között a Bozell és a Deutsch ügynökség New York-i érdekeltsége, a Carmichael Lynch, a Howard Merrell, a Draft Worldwide és az Initiative Media.
Áttekinthetőbb képlet a negyedik, Advanced Marketing Services nevű, elsősorban piackutatással foglalkozó "tartóoszlop", amely pr-ral és az üzleti kommunikáció egyéb formáival foglalkozik. Mindazonáltal már az új cégstruktúra bejelentését követő napokban beigazolódott az az elemzői várakozás, amely az Interpublic további formálódását jelezte.
A Crain Communications értesülése szerint az Interpublic máris új céget alapít: a Magna Global (MG) feladata a médiavásárlások tárgyalásos előkészítése. Bill Cella, az új egység vezetője szerint az MG a világ legnagyobb médiavásárlójának kijáró kedvezményekkel, keretmegállapodásokban köti le az egyes helyi érdekeltségek által egyedileg felhasználható hirdetési felületeket és időket.


