BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új hadrendben az Interpublic

Önálló márkanevükön is világhírű reklámügynökségek sokaságát állította hadrendbe a True North (TN) felvásárlása nyomán a világ legnagyobb reklámügynökségévé előlépett Interpublic cégcsoport. A vállalatbirodalom vezetése a bevételek jelentős növekedését várja az átalakítástól.

Miután a piacfelügyeleti hatóságok jóváhagyása véglegessé tette a két óriáscég összeolvadását, a működését Interpublic néven folytató hirdetési vállalat elnök-vezérigazgatója, John Dooner nyilvánosságra hozta a társaság új szervezeti felépítését.
A TN beolvasztásával összesen 7,2 milliárd dollár súlyúra hízott Interpublic újjászervezése 60 ezer, együttesen 68 milliárd értékű ügyfélszámlát kezelő munkatársat érint. Dooner szerint az átalakítás legkényesebb pontja a társaság jól bevezetett márkáinak és brandjeinek tekintélyükhöz és súlyukhoz méltó kezelése volt.
Az Interpublic mostantól négy üzletágra tagolva működik, ebből kettő klasszikus reklámügynökségi feladatokat ellátó cégeket egyesít. A leányvállalatával a magyar piacon is meghatározó szerepet játszó McCann-Erickson World Group ezentúl egyebek mellett a TN-nel átvett Bozell chicagói cégét, a Temerlin McClain, a Hill, a Connors és a Cosmopulos ügynökségeket is magában foglalja.
Annak ellenére, hogy az idén elvesztette a DaimlerChrysler (DC) több mint 1 milliárd dolláros büdzséjét, külön egységként őrizheti meg viszonylagos önállóságát a szintén a TN részeként érkezett Foot, Cone and Belding (FCB) csoport, magába fogadva a Lowe Lintashoz tartozó Campbell-Ewald ügynökséget és vele a General Motors teljes reklámköltését. Ettől nem is titkoltan a DC reklámkerete helyén tátongó űr betöltését várják az Interpublicnál. Reklámpiaci elemzők egyelőre a négyes fogat fekete lovaként tekintenek a Partnership elnevezésű részlegre, amelyben az Interpublic csoport legtekintélyesebb és ezért szimpla funkcionális alapon máshová be nem sorolható cégei kaptak helyet. Így ide került többek között a Bozell és a Deutsch ügynökség New York-i érdekeltsége, a Carmichael Lynch, a Howard Merrell, a Draft Worldwide és az Initiative Media.
Áttekinthetőbb képlet a negyedik, Advanced Marketing Services nevű, elsősorban piackutatással foglalkozó "tartóoszlop", amely pr-ral és az üzleti kommunikáció egyéb formáival foglalkozik. Mindazonáltal már az új cégstruktúra bejelentését követő napokban beigazolódott az az elemzői várakozás, amely az Interpublic további formálódását jelezte.
A Crain Communications értesülése szerint az Interpublic máris új céget alapít: a Magna Global (MG) feladata a médiavásárlások tárgyalásos előkészítése. Bill Cella, az új egység vezetője szerint az MG a világ legnagyobb médiavásárlójának kijáró kedvezményekkel, keretmegállapodásokban köti le az egyes helyi érdekeltségek által egyedileg felhasználható hirdetési felületeket és időket.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.