Veszteséges európai légitársaságok
Az európai légitársaságok szövetségéhez tartozó vállalatok tavaly 100 millió euró adózás előtti nyereségre tettek szert az 1999. évi 400 milliós veszteséget követően, s az idén ismét deficitre számítanak a költségek növekedése miatt.
Ezzel összefüggésben az AEA főtitkára utalt arra, hogy a polgári repülés az elmúlt évtized legsúlyosabb válságát éli, lassul a gazdasági növekedés üteme, miközben jelentős mértékben drágul az üzemanyag, nő a bérköltség. S bár egyre nagyobb a gépek kihasználtsága, bizonyos járatokat csak ráfizetéssel lehet működtetni a tetemes költségek miatt.
A Reuters hírügynökség emlékeztet arra, hogy csupán az elmúlt hetekben Európában két légitársaság, a francia AOM-Liberte és a Brüsszelben bejegyzett Citybird jelentett csődöt. A belga állami légitársaság, a Sabena is csak állami segítséggel tud kilábalni pénzügyi válságából. A KLM a hónap elején azt jelentette be, hogy első negyedévi eredményei "lényegesen elmaradnak" az egy évvel korábbitól. A német Lufthansa 30 százalékkal mérsékelte idei profit-előrejelzését, nem utolsósorban a pilótasztrájk miatt, a British Airways pedig azt közölte a részvényesekkel, hogy az első negyedévi eredmények tükrözni fogják a világszerte tapasztalható gazdasági megtorpanást.


