Az európai légitársaságok szövetségéhez tartozó vállalatok tavaly 100 millió euró adózás előtti nyereségre tettek szert az 1999. évi 400 milliós veszteséget követően, s az idén ismét deficitre számítanak a költségek növekedése miatt.
Ezzel összefüggésben az AEA főtitkára utalt arra, hogy a polgári repülés az elmúlt évtized legsúlyosabb válságát éli, lassul a gazdasági növekedés üteme, miközben jelentős mértékben drágul az üzemanyag, nő a bérköltség. S bár egyre nagyobb a gépek kihasználtsága, bizonyos járatokat csak ráfizetéssel lehet működtetni a tetemes költségek miatt.
A Reuters hírügynökség emlékeztet arra, hogy csupán az elmúlt hetekben Európában két légitársaság, a francia AOM-Liberte és a Brüsszelben bejegyzett Citybird jelentett csődöt. A belga állami légitársaság, a Sabena is csak állami segítséggel tud kilábalni pénzügyi válságából. A KLM a hónap elején azt jelentette be, hogy első negyedévi eredményei "lényegesen elmaradnak" az egy évvel korábbitól. A német Lufthansa 30 százalékkal mérsékelte idei profit-előrejelzését, nem utolsósorban a pilótasztrájk miatt, a British Airways pedig azt közölte a részvényesekkel, hogy az első negyedévi eredmények tükrözni fogják a világszerte tapasztalható gazdasági megtorpanást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.