BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhanó szexcégpapírok

Több mint öt százalékkal csökkent a Beate Uhse AG részvényeinek árfolyama Frankfurtban arra a hírre, hogy 81 éves korában tüdőgyulladás következtében elhunyt a társaság alapítója, Beate Rotermund. Hogy ki viszi tovább az üzletet, azt egyelőre még nem lehet tudni, de egy biztos: az európai szexipar legendás alakjának távoztával lezárul egy korszak Németországban.

Éppen egy éve, hogy a részvényesek sztárnak illő fogadtatásban részesítették Beate Rotermundot, a német tőzsdére elsőként bevezetett szexcég, a Beate Uhse alapítóját és elnökét. A befektetők az 1999. évi tőzsdei megjelenés óta először tartott éves közgyűlést hangos bekiabálások közepette nyitották meg, később pedig autogramért is sorba álltak.
A Németországban rendkívül nagy népszerűségnek örvendő üzletasszony lépésről lépésre, szívós munkával építette ki birodalmát. A Luftwaffe berepülő pilótájaként szolgált Rotermund (azaz Vörösszáj) hamar rájött, hogy a háború befejeztével, a "normális" élet beindulásával hirtelen megnőtt az igény a fogamzásgátlás iránt. Először kis brosúrákat adott ki, amelyekben a természetes módszereket írta le, majd később megkezdte az óvszerek árusítását.
Az induláskor egyszemélyes vállalkozás ma 700 embert foglalkoztat, a szexuális segédeszközöktől az ízesített óvszereken, az ajzószereken, a pornókazettákon és -magazinokon át a felfújható babákig 7000-féle terméket kínál. Jelenleg 60 szexboltból álló hálózatot működtet Németországban, övé a hasonló profilú Dr. Müller és a Blue Movies mozihálózat, csomagküldő szolgálatuk és nagykereskedéseik vannak, szextelefont üzemeltetnek, s bevezették az on-line értékesítést is. Külföldön Ausztriában, Svájcban, Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, illetve Kelet-Közép-Európában Magyarországon és Lengyelországban van jelen a cég saját, illetve franchise-rendszerben működtetett boltokkal, csomagküldő szolgálattal.
Németország legnagyobb és legismertebb, s egyben Európa első tőzsdei szexcége az elmúlt években tovább erősítette jelenlétét a kontinensen -- Belgiumban, Hollandiában, Skandináviában --, sőt a tengerentúli terjeszkedést is megcélozta. Mindezek eredményeként a rendelkezésre álló tavalyi első háromnegyed évi adatok szerint forgalma 35 százalékkal, 222,9 millió német márkára nőtt, az adózás előtti eredménye pedig 45 százalékkal, 19,2 millió márkára emelkedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.