A Lauda Air, amely tíz éve van jelen Magyarországon, 2000-ben 600 millió forint forgalmat ért el. Ez csaknem 36 százalékos növekedés 1999-hez képest, s az idén további 25 százalékos forgalombővülésre számítanak -- tudtuk meg Hideg Tamás képviseleti igazgatótól.
A Lauda Air nem indít közvetlen járatokat Magyarországról, de bécsi átszállással a magyar utasok is igénybe vehetik az ausztrál, a miami, a bali, bangkoki, Kuala Lumpur-i és katmandui járatokat. A csoporton belül társaságok -- a Tyrolean és az Austrian -- biztosítják a bécsi átszállást. A csoporthoz tartozó Austrian Airlines társaság pedig Pekingbe szállít utasokat az osztrák fővárosból.
Az AUA tervei között szerepel továbbá, hogy járatai pótolnák az amerikai Delta Airlinesteljes magyar piaci kivonulásával kiesett kapacitást.
"Nem az AUA, vagy a hozzá tartozó Lauda sajátja, hogy meg kívánja szerezni a Malév azon volt utasait, akik most nem tudnak Budapestről közvetlenül Bangkokba vagy Pekingbe jutni. Viszont más társaságokkal szemben megvan az az előnye, hogy a bécsi repülőteret, annak közelsége, könnyebb elérhetősége miatt a magyarok vélhetőleg szívesebben választják majd indulópontul, mint egy távolabbi repteret" -- mondta Hideg Tamás.