Az egyik legsikeresebb német médiamenedzsernek tartott, magyar származású Josef von Ferenczy tegnap bejelentette vállalkozása, a Ferenczy Mediahaus GmbH (FMG) csődjét. A Világgazdaság úgy értesült, hogy a csődbejelentéssel érintett Ferenczy-vállalkozásnál kialakult helyzetről a médiavállalkozó ma részletes sajtóközleményt ad ki. Tudomásunk szerint a Ferenczy Presseagentur AG és a Ferenczy Media Holding AG alapító tulajdonosa tavaly lépett üzleti kapcsolatba a brit Tempus kommunikációs és médiaügynökséggel. Az együttműködés azonban -- Ferenczynek az MTI által idézett bejelentése alapján -- néhány hónap alatt zátonyra futott. Ferenczy szerint azért, mert üzleti partnere az ő ellenállása ellenére elavult üzleti koncepciót követett, emiatt a cég tavaly csak 240 ezer márkányi megrendelést kapott. Ez a Tempus egyébként azonos azzal a céggel, amelynek többségi tulajdonáért egymásra licitálva verseng a világ legnagyobbjai közé sorolt francia Havas és a brit WWP ügynökség.
A 82 éves médiamágnás a csőddel kapcsolatban kijelentette: annak következményei által egész életművét, önmagát pedig anyagilag és egészségileg látja fenyegetve. A Netzeitung úgy tudja, hogy a csőd bejelentése már napok óta küszöbönállt, de Ferenczy még a múlt héten is tárgyalt -- ám hiába -- a vállalkozás átzervezéssel történő megmentéséről. A német reklámszakmai hírforrás, a Kress szerint Ferenczy közvetlen partnere, Jürgen Ströbel düsseldorfi vállalkozó magát önállósítva folytatja tovább, és partnerként a Ferenczy-cég volt ügyvezetőjét, Birgit Spielmann-Schöberlt is sikerült megnyernie.