Az évi 2-2,5 millió pár gyermeklábbelit forgalmazó magyar piacon szakértők szerint 12 százalékos részesedéssel bírt, illetve bír a Siesta márka. Szalay Gábor, a Siesta Shoes Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaság érdeklődésére elmondta, hogy a társaság tavaly októberi megalapításával sikerült a Sabaria-Siesta Kft. felszámolása miatt a márka körül kialakult bizonytalanságot viszonylag csekély veszteséggel átvészelni. Sőt az első félévi forgalmi adatok szerint valamelyest növekedett is piaci részesedésük. Ráadásul az idén tulajdonképpen csak a második negyedévtől termelt ismét teljes kapacitással a gyár. Ez alatt a három hónap alatt 114 ezer pár gyerekcipőt értékesítettek, tavaly az év első hat hónapjában 132 ezret.
A Siesta Shoes Kft. az első fél évben mintegy 50 millió forintot fordított technikai fejlesztésre, alapvetően a 10-12 éves gépek és eszközök korszerűsítésére. A második fél évben ez ugyancsak hozzávetőlegesen 50 millió forintos ráfordítással folytatódik.
A gyár korábbi teljes kapacitása évi 700 ezer pár volt, amiből 300 ezret tettek ki az alapvetően a hazai piacra készülő gyerekcipők, illetve 400 ezret a kizárólag külföldre kerülő felnőttlábbelik. A cég csődjéhez épp az vezetett, hogy kapacitásának ezt a nagyobbik hányadát egyben, egy német cégnek kötötte le, s a bérmunkamegbízás megtartása érdekében huzamosabb ideig a piaci ár feléért dolgozott. A német partner végül a szerbiai viszonyok rendeződése és szerb kapcsolatainak ismételt felélesztése után egyszeriben elvitte Szombathelyről a munkát.
Szalay Gábor elmondta, hogy a Siesta Shoes Kft. kizárólag gyerekcipőgyártással foglalkozik, a jelenlegi 300 ezerről három éven belül 400-450 ezer párra szeretnék növelni a kapacitást. Az ügyvezető igazgató maximum 20 százalékos piaci részesedés elérését tartja reálisnak és egészségesnek a piac és a cég szempontjából.
Az MSC Hungary Kft. anyacége, a svájci MSC egyébként a Marc felnőttcipők mellett a külföldi gyerekpiacon is szeretne megjelenni, ehhez a szombathelyi társaság szolgálna bázisul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.