Az évi 2-2,5 millió pár gyermeklábbelit forgalmazó magyar piacon szakértők szerint 12 százalékos részesedéssel bírt, illetve bír a Siesta márka. Szalay Gábor, a Siesta Shoes Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaság érdeklődésére elmondta, hogy a társaság tavaly októberi megalapításával sikerült a Sabaria-Siesta Kft. felszámolása miatt a márka körül kialakult bizonytalanságot viszonylag csekély veszteséggel átvészelni. Sőt az első félévi forgalmi adatok szerint valamelyest növekedett is piaci részesedésük. Ráadásul az idén tulajdonképpen csak a második negyedévtől termelt ismét teljes kapacitással a gyár. Ez alatt a három hónap alatt 114 ezer pár gyerekcipőt értékesítettek, tavaly az év első hat hónapjában 132 ezret.
A Siesta Shoes Kft. az első fél évben mintegy 50 millió forintot fordított technikai fejlesztésre, alapvetően a 10-12 éves gépek és eszközök korszerűsítésére. A második fél évben ez ugyancsak hozzávetőlegesen 50 millió forintos ráfordítással folytatódik.
A gyár korábbi teljes kapacitása évi 700 ezer pár volt, amiből 300 ezret tettek ki az alapvetően a hazai piacra készülő gyerekcipők, illetve 400 ezret a kizárólag külföldre kerülő felnőttlábbelik. A cég csődjéhez épp az vezetett, hogy kapacitásának ezt a nagyobbik hányadát egyben, egy német cégnek kötötte le, s a bérmunkamegbízás megtartása érdekében huzamosabb ideig a piaci ár feléért dolgozott. A német partner végül a szerbiai viszonyok rendeződése és szerb kapcsolatainak ismételt felélesztése után egyszeriben elvitte Szombathelyről a munkát.
Szalay Gábor elmondta, hogy a Siesta Shoes Kft. kizárólag gyerekcipőgyártással foglalkozik, a jelenlegi 300 ezerről három éven belül 400-450 ezer párra szeretnék növelni a kapacitást. Az ügyvezető igazgató maximum 20 százalékos piaci részesedés elérését tartja reálisnak és egészségesnek a piac és a cég szempontjából.
Az MSC Hungary Kft. anyacége, a svájci MSC egyébként a Marc felnőttcipők mellett a külföldi gyerekpiacon is szeretne megjelenni, ehhez a szombathelyi társaság szolgálna bázisul.