A hazai üzleti kommunikációs piacon a Matáv Rt.-nek mintegy 230 ezer, a Vivendinek körülbelül 34 500, a HTCC-nek 9500, a Monortelnek pedig hozzávetőlegesen 5000 vezetékes előfizetése van a tíz főnél többet foglalkoztató vállalatok körében -- áll a fent említett elemzésben. Ezen cégek vezetékes telefonforgalma az idén várhatóan mintegy 100 milliárd forint lesz. Ezzel a magyarországi piacon az üzleti kommunikáció -- tekintetbe véve ugyanezen piackutatói csoportnak az idei teljes vezetékes árbevételre szóló 360-365 milliárdos előrejelzését -- a piac 27-28 százalékát reprezentálja.
A jelentés alapján a tíz fő feletti vállalatok havi vezetékes kiadásai mintegy 8 milliárd forintot tesznek ki. Ebből az összegből mintegy 83 százalékot, 7 milliárd forintot a Matáv-csoport hasít ki, míg 11 százalék, 880 millió forint a Vivendi, körülbelül 4 százalék, 350 millió forint a HTCC, s 2 százalék, hozzávetőlegesen 150 millió forint a Monortel részesedése.
Ez éves szintre vetítve a Matáv esetében 2001-ben közel 85 milliárd, a Vivendinek (V-fon) 10,6, a HTCC-nek 4,2, a Monortelnek pedig hozzávetőlegesen 1,8 milliárd forint bevételt jelent majd az üzleti kommunikációhoz kapcsolódó előfizetési és forgalmi díjakból.