márciusában sütöttek friss süteményt először a Fornetti-látványpékség-hálózat kemencéiben, mára a cég franchise-partnereinek száma Magyarországon elérte az 1300-at. Külföldön Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban és Romániában is működnek kemencéik. Az idén Németország meghódítása a cél, Hannover körzetében már 20 partner van, és számuk az év végére eléri a 150-et; Olaszországban 50 céggel kötnek szerződést decemberig, és -- Palásti József cégtulajdonos szerint -- óriási az érdeklődés az USA-ból, illetve a FÁK államaiból is.
A Fornetti sikere épp olyan gyors, amilyen egyszerű elvekre épül: az anyacég -- 2 milliárd forintos forgalom mellett -- 600 milliós adózás előtti nyereséggel zárta az elmúlt évet, a Fornetti-érdekeltségek összbevétele a 3,5 milliárd forint volt. A rendszer egyik oldalán a Fornetti áll, amely saját maga gyártja a kemencét, a gyorsfagyasztott süteményt, és ezt saját terítőhálózata juttatja el a partnerekhez. A másik oldalon a szerződött partner, akinek -- minimális befektetéssel -- lényegében csak a látványpékség üzemeltetése a feladata.
Az új kecskeméti franchise-központ 4000 négyzetméteres, amelyből 1300 adminisztratív célokat szolgál, a fennmaradó rész a termelőüzemé. A Balkánon terjeszkedni kívánó cég kész bérmunkában, különleges megbízásokra is dolgozni, például gyorsfagyasztott lazacos süteményt készíteni.