A 32 ezer érintett magyar társaság közül elsősorban a nagyvállalatokra jellemző, hogy a nemzetközi távhívásoknál az internetes adatátvitel előnyeit kihasználják, ebben a szegmensben a használók aránya már eléri a 40 százalékot.
Az idei első fél év végén a nagyobb vállalatok közül mintegy 3500 alkalmazott VoIP technológiát, de -- a felmérés szerint -- az üzleti tervek alapján az ügyfélbázis 40 százalékos bővülésére lehet számítani.
A külföldre irányuló internetes telefonszolgáltatás teljes piacát a piackutatók 2001-ben 5--6 milliárd forint közé teszik, ami a gazdálkodó szervezetek által generált beszédcélú távközlési kiadások 155 milliárd forintjához képest 3-4 százaléknak felel meg. A magyar középvállalatok 18 százalékos, a nagyvállalatok 22 százalékos költségcsökkentésről számoltak be, miután a nemzetközi távhívásoknál bevezették az internetes megoldást.