BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevés cég sokat telefonál interneten

A 10 főnél többet foglalkoztató magyar cégek 89 százaléka ma még nem vesz igénybe interneten keresztüli (VoIP) telefonszolgáltatásokat a nemzetközi hívásoknál -- derül ki a Bell Research és a Think Consulting által készített Magyar infokommunikációs jelentésből.

A 32 ezer érintett magyar társaság közül elsősorban a nagyvállalatokra jellemző, hogy a nemzetközi távhívásoknál az internetes adatátvitel előnyeit kihasználják, ebben a szegmensben a használók aránya már eléri a 40 százalékot.
Az idei első fél év végén a nagyobb vállalatok közül mintegy 3500 alkalmazott VoIP technológiát, de -- a felmérés szerint -- az üzleti tervek alapján az ügyfélbázis 40 százalékos bővülésére lehet számítani.
A külföldre irányuló internetes telefonszolgáltatás teljes piacát a piackutatók 2001-ben 5--6 milliárd forint közé teszik, ami a gazdálkodó szervezetek által generált beszédcélú távközlési kiadások 155 milliárd forintjához képest 3-4 százaléknak felel meg. A magyar középvállalatok 18 százalékos, a nagyvállalatok 22 százalékos költségcsökkentésről számoltak be, miután a nemzetközi távhívásoknál bevezették az internetes megoldást.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.